Gå til innhold

Skal skifte abonnement

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg nye Touch Diamond og skal i samme slengen skifte abonnement fra uCan2..

Ser på telepriser.no at til mitt forbruk passer det best med OneCall Faktura, men det jeg lurer på er om OneCall er "noe tess" når jeg har en telefon som Diamond. OneCall støtter jo ikke opp om Super-3g, men har det noe å si på regningen, eller er det kun hastigheten som blir tregere med GPRS / 3G

Ser på Onecall sine hjemmesider at prisen pr. Kb er 5,-, mens bl.a Chess ligger mye høyere med godt over 10,- pr Kb. Men, finner og Kb-prisen på verken telenor eller netcom sine hjemmesider. Er det billigere eller dyrere enn OneCall ? Og er 5,- billig for 1 kb ? ;p

Og helt til slutt, hvor mye kan jeg surfe på internett for, f.eks 1 Kb ? :)

Uff, det ble mange spørsmål, men håper noen av dere tar dere tid til å svare ! :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv OneCall faktura og synes det er billig.

de har ikke 3G så du må nok bruke EDGE/GPRS

1kb datatrafikk er ganske lite.. denne smileyen er ca 1kb: :p

laster du f.eks forsiden til VG med mye bilder og sånt går databruken fort opp

Lenke til kommentar

prisen er per MEGAbyte, altså mb. 5 kroner per er vell det billigste på markedet nå. Tror telenor og netcom har henholdsvis 12,- og 14,- per mb. Det negative med onecall er at de ikke støtter 3g/hdspa, noe som gjør at du ikke oppnår maks hastigheter. Om onecall lønner seg for deg kommer jo an på bruken, om du ikke bruker internett spesielt mye og ikke bryr deg om den raskeste hastigheten (edge gir også ok hastigheter), så er nok onecall bra.

[det er vell også meldt at onecall får 3g til høsten når networknorway som eier onecall vil benytte seg av telenors nett]

edit: VG's nettside er på ca 1,42 mb. Anbefaler å bruke wapsider eller opera mini som minimerer sidene til 20-30 kb.

Endret av Aaberg
Lenke til kommentar
prisen er per MEGAbyte, altså mb. 5 kroner per er vell det billigste på markedet nå. Tror telenor og netcom har henholdsvis 12,- og 14,- per mb. Det negative med onecall er at de ikke støtter 3g/hdspa, noe som gjør at du ikke oppnår maks hastigheter. Om onecall lønner seg for deg kommer jo an på bruken, om du ikke bruker internett spesielt mye og ikke bryr deg om den raskeste hastigheten (edge gir også ok hastigheter), så er nok onecall bra.

[det er vell også meldt at onecall får 3g til høsten når networknorway som eier onecall vil benytte seg av telenors nett]

edit: VG's nettside er på ca 1,42 mb. Anbefaler å bruke wapsider eller opera mini som minimerer sidene til 20-30 kb.

Ja, Opera Mini følger vel med Touch Diamond tror jeg.. Hhmm, 20-30 kb er ikke så gale det.. Blir vel omkring 33 ganger jeg kan åpne vg's nettsider da? For 1 Mb altså, til den nette sum av 5,-..

Det er da ikke altfor gale !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...