Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Smittefarer ved oralsex

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Hvilke smittefarer er forbundet med oralsex? Da både ved og gi og få. Har lest litt, og noen steder står det at det ikke er farlig, noen steder står det at alle kjønnsykdommer kan være smittende ved oralsex :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en tur rundt i de forskjellige standsene på Rådhusplassen, etter gay paraden for noen uker siden. Så snakket jeg en stund med en kar, om sexuelt overførbare sykdomer og slike ting.

Han mente at sjansen for å bli smittet av, fks hiv, ved oralsex. Er relativt liten. Om man ikke kommer i munnen, blir sjansen enda mindre. Det diskuteres heftig, hvorvidt man faktisk kan bli smittet av fks hiv, ved oralsex i det hele tatt. Men selv ville jeg heller vært føre var, i stedet for å bare la det stå til. :)

Hvordan det er med andre sykdommer vet jeg ikke. Men føre var prinsippet gjelder nok like mye her.

Ellers er jo regelmessig helsesjekk greit uansett. Om man måtte være i noen risikogruppe eller ikke.

mrbjoern. :)

Lenke til kommentar

At det er minimum med smittefare er bare tull. Jeg hørte om en jente som ble voldtatt, og hun ble spurt av legen om hun hadde sånn type sex. Man kan visst fort få kjønnssykdommer av det, spesielt hvis man har mange partnere.

Endret av CGirl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Hun har ikke så lyst å teste seg, fordi legen er en venninne av moren hennes (jada, de har taushetsplikt osv). Hun har alltid brukt kondom ved sex. Hun har sugd gutter før uten kondom. Hun har aldri merket ubehag eller noen andre symptomer som kan tyde på at hun har blitt smittet.

Kan hun alikevel ha noen kjønnsykdomer? Vil ikke de fleste kunne merkes med ubehag?

Lenke til kommentar

Evt. gå til en helsestasjon?

Nå veit ikke jeg hvor vedkommende bor, men her i Oslo har vi i hvert fall en slags helsestasjon hvor en kan få sjekka seg gratis for kjønnsykdommer.

edit: Og det var det forsåvidt der jeg vokste opp óg. Det var ei bygd.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Litt off topic:

Jeg måtte betale over 300 for en sjek for alt mulig av kjønnsykdommer. Jeg fikk til svar at jeg ikke var positiv på noen av prøvene (var vel 8 blodprøver til sammen tror jeg..)

Jeg sa at jeg ikke visste hva jeg kunne ha, men ville ha en sjekk for jeg fant ut om jeg kunne ha noe..

Jeg kan kjenne at jeg har vondt (sjelden, men stikkende). NOen som vet hva det kan være? Kan det bare være noe forbigående?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om jenter som har reist til legen med "halsbetennelse", og kommet ut igjen med klamydia i halsen. Kan godt være at dette er en vandrehistorie uten rot i virkeligheten, men det høres da ikke umulig ut.

Og til deg IImilleniumII, jeg trodde det var gratis å teste seg for kjønnssykdommer? Gjorde du det hos fastlegen din? Det er heller ikke uvanlig å ha en litt stikkende smerte i kjønnsorganet uten at det nødvendigvis er noe galt. Hvis man har holdt seg lenge osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har hørt om jenter som har reist til legen med "halsbetennelse", og kommet ut igjen med klamydia i halsen. Kan godt være at dette er en vandrehistorie uten rot i virkeligheten, men det høres da ikke umulig ut.

Og til deg IImilleniumII, jeg trodde det var gratis å teste seg for kjønnssykdommer? Gjorde du det hos fastlegen din? Det er heller ikke uvanlig å ha en litt stikkende smerte i kjønnsorganet uten at det nødvendigvis er noe galt. Hvis man har holdt seg lenge osv.

Fastlegen min ja..

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...