Mojjo Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei, etter et halvt år med Vista har jeg satt meg lei av dumme funkjsoner og lignende. Og, har veldig lyst til å bytte tilbake til XP. Men, lurer på hvordan? Må jeg kjøpe XP? Eller kan jeg laste det ned fra nette? Takker for svar! Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei, etter et halvt år med Vista har jeg satt meg lei av dumme funkjsoner og lignende. Og, har veldig lyst til å bytte tilbake til XP. Men, lurer på hvordan? Må jeg kjøpe XP? Eller kan jeg laste det ned fra nette? Takker for svar! Om du hadde XP før hadde du vel ein lisens for det? Då kan du jo bruka den. Lenke til kommentar
Mojjo Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Om du hadde XP før hadde du vel ein lisens for det? Då kan du jo bruka den. Sorry, formulerte meg litt dårlig. Har bare hatt Vista på den pc-en jeg har idag. Hadde XP på den gamle, og var veldig fornøyd med XP da. Så vil gjerne få XP på den pc-en jeg har idag. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Sorry, formulerte meg litt dårlig. Har bare hatt Vista på den pc-en jeg har idag. Hadde XP på den gamle, og var veldig fornøyd med XP da. Så vil gjerne få XP på den pc-en jeg har idag. Hmmm... Då ville eg skunda meg for å finna XP i ein butikk. Microsoft har i hovudsak stoppa å selja nye XP-lisensar, bortsett frå til ultramobile PCar og som ein del av Vista-lisensen til bedriftskundar. På prisguide.no er det berre ein variant av XP tilgjengeleg, til 2140,-. https://prisguiden.no/product.php?productId=21451 Eg trur eg ville sett på om det er noko du kan gjera med Vista eler maskinen din for å gjera det emir leveleg. Endret 9. juli 2008 av magnusbe Lenke til kommentar
Mojjo Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ok, takk for svar. Er ikke veldig inntresert i å brenne av 2000 kr på det. Får heller leve med det. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hmmm... Då ville eg skunda meg for å finna XP i ein butikk. Microsoft har i hovudsak stoppa å selja nye XP-lisensar, bortsett frå til ultramobile PCar og som ein del av Vista-lisensen til bedriftskundar HVA Wtf? Hvorfor vil de gjøre det? Beklager om jeg hijacker tråden din nå altså, men når sluttet MS å selge XP-lisenser?? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 HVA Wtf? Hvorfor vil de gjøre det?Beklager om jeg hijacker tråden din nå altså, men når sluttet MS å selge XP-lisenser?? Mmm... For å få folk over på Vista. Dette står på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP "Direct OEM and retail sales of Windows XP ceased on June 30, 2008, although it is still possible to obtain Windows XP from System Builders [4] (smaller OEMs who sell assembled computers) until January 31, 2009 or by purchasing Windows Vista Ultimate or Business and then downgrading to Windows XP.[5][6]" Så, det skal altså gå for privatkundar å nedgradera frå Vista Ultimate/Business også. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 HVA Wtf? Hvorfor vil de gjøre det?Beklager om jeg hijacker tråden din nå altså, men når sluttet MS å selge XP-lisenser?? Mmm... For å få folk over på Vista. Dette står på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP "Direct OEM and retail sales of Windows XP ceased on June 30, 2008, although it is still possible to obtain Windows XP from System Builders [4] (smaller OEMs who sell assembled computers) until January 31, 2009 or by purchasing Windows Vista Ultimate or Business and then downgrading to Windows XP.[5][6]" Så, det skal altså gå for privatkundar å nedgradera frå Vista Ultimate/Business også. Å-hærregud.. Tragisk trekk av MS.. Ironisk nok heter jo Windows XP, XP fordi XP er i ordet experience.. The name "XP" stands for eXPerience. Ironi, anyone?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå