Gå til innhold

Status: Gothic III

Anbefalte innlegg

Nettop fått fiksa pc'en. Mer minne og alt, woho! Det jeg lurer på nå er: Hvordan står det til med Gothic III? Det kjærlige spillet som vi alle vet ble rushet ut for tidlig og voldtat under prossesen. Har noen magiske patcher kommet ut, eller føles det fortsatt ut som at noen binder deg fast til en stol og foretar massiv bukkake på deg når du prøver å spille?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Community patch 1.6 er ute da. Har nettopp starta, ser jo greit ut.

Men et par ting irriterer meg:

- Ufattlig lang load time, over 2 min. for å loade inn! Da vil man ikke dø... Men det varierer ut fra hvor man saver, har fått under 2 min også. I det minste tar det bare 2 sek. å gå tilbake fra en alt-tab, Mass Effect hadde latterlig lang tid der.

- Antialiasing funker ikke i det hele tatt, det svir litt i øynene. Men man blir vel vant til alle jagged lines til slutt.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg klarer fint Gothic 3 med alt fullt i 1920x1200. Men det hjelper lite når spillet fortsatt har veldig store problemer med minnehåndtering. Det klikker litt for ofte for min smak til at jeg orker å spille det.

På den gode siden synes jeg loading tiden er blitt veldig lav. Jeg bruker sjeldent mer en 20sekunder på å loade. Så her må nok WarpX oppgradere pcen sin eller finne ut hva i alle dager som feiler den.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet er at hvis man aktiverer V-sync gjennom driverne for skjermkortet til Gothic3 så tar det mye, mye lengre tid å laste. Dere som har bra maskiner men plages med ufattelig lang loadetid, sjekk om dere har aktivert V-sync. Isåfall, prøv å deaktivere den.

Litt irriterende da man får endel tearing.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med spillet, loadingen er ikke treg i det hele tatt osv.

Er igang med å runde den for andre gang, denne gangen tenker jeg tar og blir venn med Hasashinene og Zuben, det kjipe er at dem ikke vil bli din venn så lett. Men nå vet jeg ihvertfall at jeg ikke bør dra til Nordmart med det første :blush:

Forrige gang avsluttet jeg spillet nøytralt! :innocent:

Lenke til kommentar

Hehe, Nordmar er nok best å vente med å dra til. Alle fiendene er mye sterkere og i større antall der oppe. Beste er å gjøre en del i Myrtana først, og så gå til Varant, og deretter Nordmar. Tenkte selv snart å begynne på en ny runde, selv om jeg rundet det i Januar en gang. Da skal jeg også slå meg sammen med hashishiene (husker ikke hvordan det skrives :p ) og Zuben, for jeg har vært på lag med nomadene alle gangene jeg har rundet det, og dermed aldri gjort quester for Zuben.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har ingen problemer med spillet, loadingen er ikke treg i det hele tatt osv.

loade tid takler man, men jeg sliter med at spillet hakker. noen som har tips for det?

kjører: 4870, 2 gig minne, quad 2,5ghz. så i teorien skal det ikke lugge noe. og av og til fryser det i 2-3 sekunder :hmm:

Lenke til kommentar

loade tid takler man, men jeg sliter med at spillet hakker. noen som har tips for det?

kjører: 4870, 2 gig minne, quad 2,5ghz. så i teorien skal det ikke lugge noe. og av og til fryser det i 2-3 sekunder :hmm:

Tror det eneste som virkelig hjelper er å sette Texture Quality til Medium istedet for High.

Lenke til kommentar
Problemet er at hvis man aktiverer V-sync gjennom driverne for skjermkortet til Gothic3 så tar det mye, mye lengre tid å laste. Dere som har bra maskiner men plages med ufattelig lang loadetid, sjekk om dere har aktivert V-sync. Isåfall, prøv å deaktivere den.

Hva er egentlig V-sync?

Jeg har bare aktivert det hvis det ikke hakker med det på, men aner ikke hva det gjør....

Lenke til kommentar

Huff, nei.. Two Worlds er eit patetisk spel i forhold til Gothic 3. Greit nok at Gothic 3 ikkje var ferdig når det kom ut, men det som var ferdig og det som faktisk fungerte, som strengt tatt var det meste, var veldig veldig bra. Two Worlds følest berre gjennomført uprofesjonelt ut og manglar fullstendig den dybden vi finn i G3. Og det er uten å tenke på den latterlege onlinedelen.

Lenke til kommentar
Huff, nei.. Two Worlds er eit patetisk spel i forhold til Gothic 3. Greit nok at Gothic 3 ikkje var ferdig når det kom ut, men det som var ferdig og det som faktisk fungerte, som strengt tatt var det meste, var veldig veldig bra. Two Worlds følest berre gjennomført uprofesjonelt ut og manglar fullstendig den dybden vi finn i G3. Og det er uten å tenke på den latterlege onlinedelen.

Ja, jeg syntes også Two Worlds var patetisk når jeg prøvde det første gang. Så leste jeg i forumer rundt omkring at man måtte gi det noen timer for å like det. Jeg tvang meg selv til å spille det noen timer, og ja, det stemte... man ble sugd inn i spillet. Jeg spilte det i dagesvis og ukesvis, helt til jeg var ferdig med spillet. Synes Two Worlds har kjempefin atmosfære og med nyeste patch er der ingen skikkelig irriterende bugs. Bortsett fra hesten... Online delen kan jeg ikke kommentere siden jeg ikke har prøvd den... Synes online spilling er meningsløst uansett, man kommer aldri til noen slutt, og der er igrunn lite mål og mening.

Gothic 3 er jo knapt spillbart... Synes heller ikke det har noen spes. bra atmosfære.. Det er også helt latterlig hvor enkelt det er å slakte store horder med Orcs i forhold til mange av dyrene i spillet. Helt teit. Synes det ødelegger mye av seriøsiteten i spillet. Blir som ei smørje med tull og svada.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Hva er egentlig V-sync?

Jeg har bare aktivert det hvis det ikke hakker med det på, men aner ikke hva det gjør....

V-Sync, også kjent som vertikal sync låser bilder i sekundet til skjermens oppfriskning. F.eks vil bilder i sekundet da bli låst til 60 bilder i sekundet på de fleste LCD-er. Siden de fleste kjører 60Hz. Dette gjør at man slipper tearing/Rare grafikkfeil når bilder i sekundet overstiger skjermens oppfriskning mye.

Gothic3 har en bug som gjør at når man aktiverer denne funksjonen gjennom skjermkortets drivere så tar det mye lenger tid å laste inn spillverden.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Men hvis V-sync holder bilder per sekund nede, da blir det vel mindre hakking, istedenfor mer, som jeg før trodde?

Skjønner ikke helt hva du mener.. Men 60 bilder i sekundet er nok i massevis. Saken er den at hvis bilder i sekundet plutselig hopper opp til 100 Bilder i sekundet på en skjerm som støtter 60Hz så vil det se ut som grafikkfeil eller tearing.

Det hele ser altså penere ut med V-sync aktivert. Siden bilder i sekundet da aldri vil overstige skjermens oppfriskning

Når det gjelder hakking så vil du ikke merke forskjell på f.eks 60 og 80 bilder i sekundet. Det er mer kritisk når man f.eks kommer under 30 bilder i sekundet...

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Men hvis V-sync holder bilder per sekund nede, da blir det vel mindre hakking, istedenfor mer, som jeg før trodde?

Skjønner ikke helt hva du mener.. Men 60 bilder i sekundet er nok i massevis. Saken er den at hvis bilder i sekundet plutselig hopper opp til 100 Bilder i sekundet på en skjerm som støtter 60Hz så vil det se ut som grafikkfeil eller tearing.

Det hele ser altså penere ut med V-sync aktivert. Siden bilder i sekundet da aldri vil overstige skjermens oppfriskning

Når det gjelder hakking så vil du ikke merke forskjell på f.eks 60 og 80 bilder i sekundet. Det er mer kritisk når man f.eks kommer under 30 bilder i sekundet...

Mener at hvis man har svak pc, og et spill hakker, og har valget mellom å slå V-sync på eller av, hva bør man velge for å unngå hakking?

Beklager for litt OT her...

Lenke til kommentar

Mener at hvis man har svak pc, og et spill hakker, og har valget mellom å slå V-sync på eller av, hva bør man velge for å unngå hakking?

Beklager for litt OT her...

Hvis du har en svak PC så kommer du vel kanskje ikke over 60 bilder i sekundet uansett.. Så da er det ikke så nøye.. Og hvis man ikke merker noe tearing så er det ikke noe stort poeng i å aktivere V-sync uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...