Starcraft Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hallo, hadde Windows XP før og brukte HP Photosmart Premier til beskjæring av bilder, det kunne jeg velge hvilken breddeforhold jeg ville ha, 10x15, 16:9 osv. slik at bilde aldri vart for langt eller for høyt, men på Vista gikk ikke det ann å instalere så er dte noen andre programmer det jeg kan velge breddeforhold når jeg beskjærer? Håper på svar =) Mvh. Eirik Lenke til kommentar
Starcraft Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Meint at slik at du ikke beskjærer på frihånd med du har støtte Ingen som veit om noen program? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Adobe Lightroom støtter dette ihvertfall, men muligens litt overkill å betale 1000 spenn hvis det er kun dét du er ute etter. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Starcraft: HP tilbyr gratis nedlasting av Photosmart Essential, som skal fungere i Vista. Du kan sjå om dette har same beskjæringsmogelegheiter som Premiere-versjonen: http://www.hp.com/united-states/consumer/d...dex_ww_nob.html Eit alternativ er Gimp, eit kraftig biletbehandlingsprogram med denne mogelegheita. Det er kanskje ikkje det enklaste, mest intuitive programmet, men det er eit godt program. Picasa kan ogso til ein viss grad gjere dette. Det har dessverre berre eit par standardforhold å velge mellom (so vidt eg kunne sjå), so det er begrensa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå