Metaby Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Hei, Jeg har et Gainward Geforce 9600gt i pcen min fra før av, så tenkte jeg siden jeg fikk et gratis Foxconn Geforce 9600gt i posten. At jeg kanskje skulle prøve ut SLI, Funker dette? Og hva er egentlig positivt med SLI i forhold til vanlig. (Løst) Nytt problem: Les nedover! Endret 10. juli 2008 av Metaby Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ja, det fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ja, det fungerer uten problemer. Er det bare, plug & play? eller må jeg installere masse drivere? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Du må "Enable SLI" i geforce driveren. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Så må du ha et hovedkort som støtter SLi og en SLi bro mellom grafikkortene, den følger med hovedkortet. Fordelen er vel åpenbar, bedre ytelse i spill som støtter SLi Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Kan hende at jeg spør veldig teit nå men. Jeg har koblet inn det andre skjermkortet. Leste en del guides at jeg måtte enable sli manuelt på hovedkortet først? Men fant ikke noe som så ut som en bryter eller noe Dette er hovedkortet mitt " Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939 " Også at jeg må enable sli i driverne mine? finner ikke noe "enable Sli" Det er i skjermkort diverne det er? Lenke til kommentar
gard. Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 For å enable SLI må du åpne NVIDIA Control Panel så finner du "Set multi-GPU configuraition" på venstre side også velger du Multi-GPU Mode (SLI). Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg ser ikke noe som ligner på det i det heletatt, har jeg gjort noe feil? Jeg gikk inn i bios i sta og der sto det "Sli configorations" (yeyeskrivefeil) Endret til Enable, auto, auto. Bilde fra enhetsbehandlig Bilde fra Nvidia kontroll panel Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Den dingsen som er imellom skjermkortene? Jess den er montert. og jeg åpnet pcen for og se om alt var satt på plass, Den dingsen imellom var varm så tipper den funker. Btw, det gule spørsmåls tegnet ved enhetsbehandligen, var "feil 10, enhet kan ikke startes" (Btw, den sli broen er veldig gammel.. fulgte med skjermkortet og har ligget i skuffen ca 2 år nå.. mye inn og ut og dulting borti den.. Kan den ha blitt kaputt?) Endret 10. juli 2008 av Metaby Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Reinstallering av drivere? Oppdaterte drivere? Tviler på at det er noe galt med bruen. SLI fungerer også uten bru, dog med ikke så bra ytelse. Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Reinstallering av drivere? Oppdaterte drivere? Tviler på at det er noe galt med bruen. SLI fungerer også uten bru, dog med ikke så bra ytelse. Gjort det 4 ganger nå, først Cd fra Foxconn, så fra cden til gainward, så lastet jeg rett ned fra nvidia siden x2. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Du har husket å plugga inn den 6pins eksterne strømkontakten på kort nr 2? Lenke til kommentar
Metaby Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Du har husket å plugga inn den 6pins eksterne strømkontakten på kort nr 2? Ja, dobbelt sjekket nå at den satt orgentlig i. Strømforsyningen min er en mist 600w Jeg har Skjermkort 1 + cd rom + vifte/lys på +12v1 skjermkort 2 + vifte + hardisk på +12v2 Endret 10. juli 2008 av Metaby Lenke til kommentar
orbok Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 No one:(? Hadde samme problem selv med 8800 gt i sli. Jeg prøvde med de siste driverne (175.19) tom beta drivere 177.xx, men de ville ikke aktivere sli. Faktisk så fjernet windows driverne etter reboot. Jeg prøvde med noen eldre drivere 169.xx, og da virket det. Vet ikke hvorfor men uansett så virker sli nå. Noen som har opplevd lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå