Gå til innhold

Problemer med touchscreen på HP IPAQ hw6515

Anbefalte innlegg

Jeg har en IPAQ hw6515 fra noen år tilbake som jeg klarte å knuse touchscreen-glasset på. Jeg sendte den til reparasjon, og fikk den fungerende tilbake for så å knuse skjermen igjen. Siden dette kostet noen kroner og penger utbetalt fra førstegangstjeneste ikke var mye å skryte av ble den liggende i en skuff.

I forrige uke bestilte jeg ny touchscreen for å gjøre jobben selv fra ipaqrepair.co.uk. Etter mye fikling er skjermen byttet, men PDAen går bare i loop på touchscreenkonfigureringa. Dvs, uansett hvor mange ganger jeg kalibrerer den må jeg bare prøve på nytt.

Så fikk jeg tak i et program som lar meg hoppe over konfigureringa med forhåndslagrede kalibrasjonsdata fra en tilsvarende PDA. Problemet er nå at uansett hvor jeg trykker på skjermen registreres det som et trykk i øverste høyre hjørne ... Altså der hvor knappen for å krysse ut applikasjoner ligger.

Poenget mitt er vel her: Er det noen som har erfaring med å bytte touchscreen selv, og kan gjette seg fram til hva dette symptomet kan være forårsaket av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...