Gå til innhold

På tide med oppgradering? (har E4300)

Anbefalte innlegg

Jeg har, som emnetittelen sier, en E4300. Den begynner jo i grunn å bli litt gammel, så jeg lurer på om det vil være mye å hente på å kjøpe en nyere type.

Saken er at den jeg har nå kjører på 3.0 GHz i en nærmest lydløs PC (harddiskene er det som bråker mest), og sånn vil jeg fortsatt ha det (stille altså). Jeg har ikke fulgt med noe særlig i CPU markedet siden jeg kjøpte den, så jeg lurer på om det finnes en billig CPU der ut som yter brukbart, og som gjerne kan overklokkes uten at det kreves jetmotor for å kjøle den.

Edit:

Får legge til at jeg har et Gigabyte 965P-DS3 og den må passe inn der.

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den Prosessoren din på 3Ghz bør ikke være noen voldsom flaskehals for 8800gts. Er jo utallige pcer ute å går med 8400(3ghz) og 8800gts. Eneste forskjellen på det systemet og ditt er 2MB vs 6MB cache. Systembussen blir jo tilogmed lik på den klokken din. (1333mhz). (skal man være pirkete så blir det jo 65nm vs 45nm og)

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd å klokke opp cpuen du har enda litt til, og beholdt den til du skifter ut hele systemet ditt.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

E4300 på 3GHz er nok. Ingen vits å oppgradere hvis du ikke vil ha 4 kjerner da. Du vil ikke merke noe forskjell om du f.eks går for en E8xxx Core2 og klokker den til f.eks 3.6GHz. Skjermkortet ditt har nok CPU-kraft med din E4300 på 3GHz. Så den der kan du nok bare sitte på en god stund til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...