cira11 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Kan jeg takke ja til både det tilbudet jeg har fått og plassen på ventelista uten å miste tilbudet jeg har fått? Eller mister jeg automatisk tilbudet ved å takke ja til ventelista? Vil helst takke ja til begge, og se om jeg klarer å komme gjennom ventelista.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det står at jeg er på ventelistenummer nr 1. betyr det at bare en må avslå plassen for at jeg kommer inn? Faen har jo 49,5 poeng, og grensa er på 49,5 :S Jepp, Med mindre noen kommer foran deg pga feilutregninger etc. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Det står at jeg er på ventelistenummer nr 1. betyr det at bare en må avslå plassen for at jeg kommer inn? Faen har jo 49,5 poeng, og grensa er på 49,5 :S Hvor finner du ventelistenummeret egentlig? kan ikke finne det.. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Har resultatene kommet? For jus også? Trodde de kom den 19 jeg, altså i morgen EDIT: Skrivefeil :!: Endret 18. juli 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg kom inn på det jeg ville, men jeg skal jo i militæret, derfor lurer jeg på hvordan jeg holder av plassen! Noen som vet? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg kom inn på det jeg ville, men jeg skal jo i militæret, derfor lurer jeg på hvordan jeg holder av plassen! Noen som vet? Ifølge han jeg snakket med takker du ja til plassen, og sender inne en søknad om utsettelse. Du får sikkert info om det i papirene som kommer i posten. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har resultatene kommet? For juss også? Trodde de kom den 19 jeg, altså i morgen Ja, de har nok kommet! Sjekk nettsøknaden på www.samordnaopptak.no! Hvor har du søkt juss? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Nei, min bror søkte, men kom desverre ikke inn... Snittet var jo skyhøyt, hele 5,6 tror jeg Lenke til kommentar
mathos Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Noen som vet årets grense for jus ved UiB? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 jeg har fått svar og kom inn på førstevalget. Men hva er Poeng grense i kvote? Er det seriøst grensa for å komme inn på studiet? (Grunnen til jeg spør er at d var veldig høyt for både meg og en kompis på et annet studium) Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Statsvitenskap, Universitet i Agder (Kristiansand). Var førstevalg. Nå gjelder det bare å finne bolig. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ble lettere skremt da jeg så at poenggrensen til studiet mitt hadde hoppet opp et helt poeng til 66,3 og dette viste seg å være min poengsum. Det var på håret! Men digg Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Ble lettere skremt da jeg så at poenggrensen til studiet mitt hadde hoppet opp et helt poeng til 66,3 og dette viste seg å være min poengsum. Det var på håret! Men digg Har du søkt indøk, eller journalistikk? Eller kanskje nanoteknologi? Endret 18. juli 2008 av kev.ngu Lenke til kommentar
quakie Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Lurer på det samme som deg cira11. Fant dette på samordnaopptak Hvis du har fått tilbud i hovedopptaket ca 20. juli, må du tenke deg ekstra nøye om før du svarer Ja til å stå på venteliste. Hvis du i suppleringsopptaket ca 29. juli får et nytt tilbud fra ventelisten, vil det gamle tilbudet fra hovedopptaket falle bort selv om du har sagt JA til det. Så hvis du egentlig ønsker å beholde det tilbudet du har fått i hovedopptaket, må du svare ja til tilbudet, og svare nei til venteliste(ne). Bare dersom du ønsker et nytt tilbud fra ventelisten, bør du svare JA. Hvis du får tilbud seinere enn suppleringsopptaket, mister du ikke tilbud som du tidligere har svart JA til. Da må du avgjøre om du vil beholde det gamle eller svare JA til ett nytt tilbud. (Det står under fanen svarkort). Så ut i fra det tror jeg faktisk det kan være lurt å svare ja kun på tilbudet ditt, så lenge du får et tilbud før suppleringsopptaket. Noen andre som har forstått det annerledes? Lenke til kommentar
kbogart Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Så vidt jeg vet, vil du ikke de studiepoengene du har fra NHH telle, da det er et profesjonstudium og det teller ikke når man skal inn på medisin. Man får kun poeng for "unyttige" studiepoeng.. Er ikke helt sikker, men tror det er slik.. Studiet på NHH er jo ikke et profesjonsstudium... man kan f.eks avslutte etter tre år med en bachelorgrad, eller fortsette videre på master om man vil. edit: (fra NHHs sider): Siviløkonomutdanninga ved NHH er sett saman av eit treårig bachelorstudium etterfølgt av eit toårig masterstudium. Bachelorstudiet er eit faglig breidt studium som gjev et godt grunnlag for vidare studiar, medan masterstudiet i økonomi og administrasjon gjev fagleg djupne og individuell fleksibilitet. Endret 18. juli 2008 av kbogart Lenke til kommentar
Pels Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kan jeg takke ja til både det tilbudet jeg har fått og plassen på ventelista uten å miste tilbudet jeg har fått? Eller mister jeg automatisk tilbudet ved å takke ja til ventelista? Vil helst takke ja til begge, og se om jeg klarer å komme gjennom ventelista.... Lurer på det samme. På Samordna opptak står det: Se statussiden for de nyeste ventelistenumrene. Hvis noen foran deg trekker seg eller får tilbud om plass, vil du rykke fram, men jo lenger tid som går jo mindre sannsynlig er det at flere tas inn. Så det betyr at man bare burde vente med å svare og oppdatere ventelisten helt til man får/ikke får plass (før fristen naturligvis) ? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 spør igjen: Er "Poeng grense i kvote" poenggrensa for å komme inn på det studiet? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Digitale medier ved UiO har jeg blitt tilbudt plass med, men det er litt blandede følelser ved dette. Skal vente å se hva som skjer med ventelista til Fjernsyns- og multimedieproduksjon ved UiS. 10. plass på ventelista, kan bli litt for spennende. Men skal i militæret dette året. Kan jeg holde av plassen på Digitale medier til neeste år, og likevel søke på nytt? Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Men skal i militæret dette året. Kan jeg holde av plassen på Digitale medier til neeste år, og likevel søke på nytt? Ja, det er fullt mulig. Har lest det et eller annet sted på samordnaopptak;) Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Universitetet i Oslo, Rettsvitenskap (jus), start vår Digg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå