doc14 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Leste innlegget til kbogart som heller ville til Tromsø; jeg har kommet inn i Tromsø, men vil heller gå i Trondheim. Mulig å bytte/komme i kontakt med kbogart? Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er nok ikke mulig å bytte til seg studieplass. Med mindre dere vil bytte identitet også da... Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Leste innlegget til kbogart som heller ville til Tromsø; jeg har kommet inn i Tromsø, men vil heller gå i Trondheim. Mulig å bytte/komme i kontakt med kbogart? Send brukeren en PM og spør om MSN-adressen eller noe sånt? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er inne på lanekassen.no nå, men finner jo ikke Statsvitenskap under Universitet i Agder avd. Kristiansand, jævli plagsomt. Noen andre som skal dit som har hatt problemer? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er inne på lanekassen.no nå, men finner jo ikke Statsvitenskap under Universitet i Agder avd. Kristiansand, jævli plagsomt. Noen andre som skal dit som har hatt problemer? Lånekassens liste viser ikke spesifikke studier, men kategorier. Det er de samme kategoriene som Samordna opptak bruker (se her). Det vil si at hvis du skal gå statsvitenskap årsstudium, velger du "samfunnsfag, psykologi, årsstudium/frie emner" fra listen, mens hvis du skal gå statsvitenskap bachelor velger du "samfunnsfag, psykologi, bachelor". Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er inne på lanekassen.no nå, men finner jo ikke Statsvitenskap under Universitet i Agder avd. Kristiansand, jævli plagsomt. Noen andre som skal dit som har hatt problemer? Tror du bare kan velge fagområde, f.eks. samfunnsfag, og ikke konkret fag. Dersom du trykker på hjelp-knappen til høyre står det forklart. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ble lettere skremt da jeg så at poenggrensen til studiet mitt hadde hoppet opp et helt poeng til 66,3 og dette viste seg å være min poengsum. Det var på håret! Men digg Har du søkt indøk, eller journalistikk? Eller kanskje nanoteknologi? Indøk ja, stemmer. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ser at det står at man må være tatt opp ved en utdanning for å søke stipend & lån - vil det si etter fristen den 26. eller kan man søke allerede nå? Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er det den 29ende man finner ut om man rykker opp fra ventelista? Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ser at det står at man må være tatt opp ved en utdanning for å søke stipend & lån - vil det si etter fristen den 26. eller kan man søke allerede nå? Jeg søkte i april. Fikk godkjent etter cirka 1 uke, selv om jeg ikke ble tatt opp ved utdanning før nettopp nå. Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ser at det står at man må være tatt opp ved en utdanning for å søke stipend & lån - vil det si etter fristen den 26. eller kan man søke allerede nå? Jeg søkte i april. Fikk godkjent etter cirka 1 uke, selv om jeg ikke ble tatt opp ved utdanning før nettopp nå. Såpass ja. Da får jeg vel søke straks, blir vel endel pågang hos Lånekassen de neste månedene. Lenke til kommentar
clario Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Når du trykker på "brev" og ser i tabellen med poengsummer, så står det noe sånn som "poenggrense i kvote".Det står poengsum i kvote, og er den poengsummen du har, ikkje inntakskravet. Kom sjølv inn på meteorologi og oseanografi på UiB. Inga overrasking, med tanke på at det var få søkarar, og at fjorårskravet ikkje var spesielt høgt. Jeg også, gler meg til å flytte til Bergen Jaja, det var jo hele 9 stykker som ikke kom inn på førstevalge, så skal nå litt til for å komme inn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg trodde ikke at halvering av studieplasser skulle få et slikt utslag! Snittet på bachelor i engelsk ved NTNU gikk opp fra 33,0 poeng til 41,9! Jeg kom jo inn, heldigvis, men fikk litt sjokk når jeg så stigningen. Lenke til kommentar
Thoz Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kom inn på profesjonsstudiet i samfunnsøkonomi ved UiO. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvor finner man de nye poenggrensene? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Offentliggjøres i morgen på www.samordnaopptak.no . Lenke til kommentar
Cysquatch Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hm, jeg er nummer tre på venteliste på medisin, Oslo høst. Er det lov å krysse fingrene og håpe at et par gutter må ut i førstegangstjeneste, og at de har holdt igjen en plass eller to i tilfelle det har skjedd en feil? Jaja, jeg har uansett plass til våren. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ok, takk men fant ut hvor det stod i svarbrevet. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Rettsvitenskap (jus) ved Universitetet i Bergen, studiestart 11. august. Kom inn i fjor og fekk utsett studieplassen min til no grunna førstegongsteneste, så strengt tatt var inntaket ikkje så spennande i år. Lenke til kommentar
conolo Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Noen som vet poenggrensen for å komme inn på juss i Bergen til høsten (primærkvoten) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå