Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD lagger ved avspilling, men ikke CD


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skulle se på film i går kveld, men måtte gi opp fordi filmen lagget når jeg spilte den av i VLC. Jeg prøvde også windows media player, og det lagget der også. Så idag prøvde jeg å spille av en cd med musikk på i winamp, og det lagger ikke. Så prøvde jeg å spille av cd'en i VLC, og WMP og der lagget det.

 

Jeg har prøvd med 3 DVD'er og 2 cd'er.

 

Er det DVD-ROM som begynner å ta kvelden? Eller er det et software-problem?

 

På forhånd takk for svar

 

 

Mvh Faller

Endret av Faller
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se om du har nyeste "drivere" eller såkalt Firmware for din DVD/CD stasjon, etter jeg oppdaterte det leste den betraktelig bedre

 

Jeg hadde ikke disse problemene forrige uke, så har mine tvil på at det er drivere eller firmware, men jeg skal gi det et forsøk ;)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Skjer det samme med tilsvarende video spillt fra harddisken ville jeg sett på skjermkortdrivere evt.

 

Skjer det kun på disker, så last ned Nero CDspeed:

http://www.cdspeed2000.com/

 

og ta en disk quality test. Merk deg også hvor fort den klarer å lese etter at den har holdt på i et minutt eller så. Den må minimum klare 1x for å spille av vanlig DVD video uten hakking, men det er normalt å kunne lese alt fra ca 4-10x avhengig av DVD-kvaliteten og leseren du bruker (brennte plater er alltid av lavere kvalitet og får dermed lavere maks lesehastighet, men akurat hvor mye tregere det blir er veldig avhengig av mange faktorer som brenneren din og kvaliteten på media du brukte).

 

 

Jeg anntar når du sier at det hakket på DVD så er det snak om en vanlig DVD og ikke eksempelvis en HD film på blueray, for det blir noe helt annet naturligvis.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...