Gå til innhold

lukkertid på sony a100

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har lyst å ta bilde av traffiken om kvelden ( når det er mørk) med lang lukkertid, slik at du kan se strekene etter billysene osv på bilde, men jeg vet ikke hvordan jeg setter kameraet til å ha lang lukkertid. Det er foreldrene mine sitt kamera, det er ett sony a100. Fint om dere kan svare kjapp iom det er kveld her nå, er i asia xD

På forhånd takk!

MVH RICE!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, får det ikke til. Jeg valgte iso og trykket i midten av hjulet og fikk opp "iso/zone matching" menyen og valgte 1600, men det gjør ikke at lukkertiden blir lengre, bilde blir bare dårlig.. :(

Lenke til kommentar
hmm, får det ikke til. Jeg valgte iso og trykket i midten av hjulet og fikk opp "iso/zone matching" menyen og valgte 1600, men det gjør ikke at lukkertiden blir lengre, bilde blir bare dårlig.. :(

ISO 100 skal du velge. Har du iso 1600 får mer støy og mye kortere lukkertid. Det blir det motsatte av det du vil ha.

Endret av Mr_Sunde
Lenke til kommentar

ISO 100 skal du velge. Har du iso 1600 får mer støy og mye kortere lukkertid. Det blir det motsatte av det du vil ha.

woho! :w00t: sweet, takk! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...