Søppelsveitt Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei Skal til Australia dette semesteret og lurer på hvordan regelen for snus er der? Hvor mye kan jeg ta med meg? Jeg har googlet litt, men finner alt fra totalt forbud til 1,5 kg. Takker for svar. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er rimelig sikker på at det er totalt forbud. Iallefall det de sa når jeg spørte i en tobakksforretning. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Kom igjennom rød sone i tollen med 1,1 Kg. Virket ikke som de var så nøye på det (de var nøye på ALT annet). Takker for svar Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 bare en liten digresjon...jeg var inne på en tobakkbutikk på et kjøpesenter i Johannesburg. Plutselig ser jeg et skilt med "Svensk snus" Det viser seg at de har begynt å selge General snus i Sør-Afrika og etter det jeg forsto på damen bak disken så selger de en del av det. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 regner med at den ikke stod i kjøleskapet? så snus i L.A jeg, nick and johnny lå og tørka i gylla blant røyk Lenke til kommentar
Schubert Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hei! Var i Australia i 2004. Bestilte da snus via internett, og fikk den levert på døra (dvs på hostelet der vi bodde) oppe i Port Douglas, nord i Queensland. Kom etter 5 dager, og kostet adskillig mindre enn i Norge, med frakt og det hele. Ingen fortolling eller noe, kjøpte da 20 bokser. Mener det var fra www.snusbutiken.se vi bestilte fra. Men dette var altså i 2004, så noe kan jo ha forandret seg siden da :-) Lenke til kommentar
Kristian80 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jeg studerer i Sydney for øyeblikket og fikk bare lovt til å ta med 250 gram snus gjennom tollen. Resten måtte jeg skatte for. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Jeg studerer i Sydney for øyeblikket og fikk bare lovt til å ta med 250 gram snus gjennom tollen. Resten måtte jeg skatte for. I Perth gikk det altså greit med 1.1 Kg. Tenker jeg skal prøve å bestille online når jeg går tom, som er om ikke så veldig lenge. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Jeg studerer i Sydney for øyeblikket og fikk bare lovt til å ta med 250 gram snus gjennom tollen. Resten måtte jeg skatte for. I Perth gikk det altså greit med 1.1 Kg. Tenker jeg skal prøve å bestille online når jeg går tom, som er om ikke så veldig lenge. Med forbehold om endringer i priser og lover.. Jeg bodde i australia fra 2004-2005 og da var det gledens snusdager gitt. Bestilte fra nettet og betalte under 10kr boksen inkl frakt levert på døren. Måtte minimum bestille 30bokser av gangen mener jeg, men det var ikke noe problem akkurat. Det var flere steder på nettet man kunne bestille. Så det var faktisk mye billigere via nettet enn på tax-free etc. Hørtes for godt ut til og være sant, men det dumpet ned snuspakker på frontdøra jevnt og trutt i løpet av min tid i verden deiligste land Lenke til kommentar
Mathiasss Skrevet 13. august 2008 Del Skrevet 13. august 2008 Den svenske sjømansskirken i Sydney selger som oftest snus, men det hender de går tom. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Kan informere om at det gikk dårlig å bestille snus online. Bestilte 20 bokser for rundt 400kr. Så kom tollkrav på 1500kr....... Jaja må man så må man Snus out Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg tar opp igjen denne tråden jeg, selv om den er gammel. Skal selv reise til Australia for å studere snart. Derfor er jeg interessert i dette temaet. Kanskje er det noen som har mer info nå? Uansett, i følge VG i denne artikkelen er det lov til å ta med hele 1,5 KG med med snus til Australia. Håper det stemmer. Da kan jeg ta med ca. 33 bokser løs snus eller 62 bokser posjon. Det bør holder i hvertfall en liten stund. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har snakket med en bekjent om dette. Han var i Australia, og da hadde han med seg en 60-70 bokser. Tollerne spurte hva det var, og han svarte at det var svensk tobakk og det var null problem. Forøvrig er det verdt å merke seg at tollerne kan kreve at du betaler AU$300 pr kilo tobakk. Så litt på et forum der de diskuterte dette, og så lenge man ikke bestiller kvoten, men bare en 5-10 bokser om gangen, så går det ofte rett gjennom. http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tfSyC-d0lPUJ:www.snusforum.com/importing-into-australia-t4.html+australia+snus&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-a Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er det jeg har funnet på andre forum også. Men det virker ikke å være så veldig konsekvent. Noen blir stoppet og må betale, mens andre får gå igjennom. Blir nok til at jeg må bestille fra nettet når jeg er der nede, og da blir det nok under 10 bokser av gangen, ja. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Heisann. Befinner meg i Australia akkurat no, og tollgrensa for tobakk er 250 gram. Kontrollen var ganske strikt, så å prøve å snike med seg meir enn kvoten er nok ikkje å anbefale. 10 boksar posesnus var ikkje noko stress då. Når du går tom så er det berre å bestille frå buysnus.com. Tek maks eit par veker før det er framme. tre boksar i gongen så er ikkje tollen noko stress, og sjølv med frakt er det billigare enn i Norge. Håper det besvarte det du lurte på Kvar skal du studere forresten? Driv sjølv på med studier her nede no Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Da blir det vel til at jeg bestiller fra buysnus.com når jeg er der nede. Har kommet inn på 3 universiteter, men har ikke bestemt meg 100% enda. Det blir enten University of Wollongong eller La Trobe i Melbourne. Siste universitetet er utelukket (UTS i Sydney). Hvor er du? Endret 31. august 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
wailer Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 har oppleved og få kjøpt snus i india, malaysia, thailand, cambodia og fillippinene, både svensk snus og lokal snus Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Da blir det vel til at jeg bestiller fra buysnus.com når jeg er der nede. Har kommet inn på 3 universiteter, men har ikke bestemt meg 100% enda. Det blir enten University of Wollongong eller La Trobe i Melbourne. Siste universitetet er utelukket (UTS i Sydney). Hvor er du? Kult. Kika såvidt på UIW når eg skulle søke, ser bra ut. Studerer forøvrig ved James Cook University i Cairns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå