Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bivirkning av Cerazette, jenter?

Notatblokk

Anbefalte innlegg

Går på Cerazette (Ceracette?, og har gjort det en stund. Hadde et opphold på en del mnd for en stund siden, og har brukt dem nå i ca 3 mnd igjen.

Problemet er at jeg har fått så mye nupper/kviser/klumper på nakken/skuldrene! Ikke ekstremt ekstremt, men nok til at det er passe ukult.

Noen her som bruker samma pillene som har hatt det samme? Kan helst ikke bruke vanlige p-piller, da faren min har hatt hjerneslag. Jeg er testet for om jeg har genet som gjør piller farlig for meg og jeg har det ikke, men i tilfelle så bruker jeg da ikke vanlig p-piller. Lurer på å bytte til stav i armen, men har det samme bivirkninger?

Edit: Jeg er ikke lege og kan ikke diagnostisere meg selv og si det er pillene sin skyld. Det er verre i perioder, så blir det greiere igjen, og så kanskje det blir veldig ille igjen. Men lurer på om det KAN ha noe å gjøre med det, og evt. erfaringer.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går på Cerazette (Ceracette?, og har gjort det en stund. Hadde et opphold på en del mnd for en stund siden, og har brukt dem nå i ca 3 mnd igjen.

Problemet er at jeg har fått så mye nupper/kviser/klumper på nakken/skuldrene! Ikke ekstremt ekstremt, men nok til

Har dette skjedd før? Eller kom de etter du stoppet, så begynte igjen?

Lenke til kommentar
Vet du hva? Det har jeg også fått! Ikke i ekstreme mengder, men som du sier, nok til at det ikke er spesielt kult. Tror det går over etter en stund dog. Sånn rent ellers jeg er megafornøyd.

Jeg dette tilfellet for deg og: Har brukt - sluttet - begynte igjen?

Lenke til kommentar

Julie:

Det er vanlig hos jenter som "brukte, stoppet og begynte igjen,".

"Kvisene" er forårsaket av hormon-ubalanse, noe som "kroppen din" ikke ble vant med (tilpasset). (Rosacea eller Acne vulgaris.)

Det finnes behandlinger for dette: Tetracyclin/Doxycyclin, som må taes regelmessig (topisk eller oral), hverdag.

Og for dette, må du selvfølgelig ta kontakt med fastlegen din.

Lovless: spør fastlegen din om topisk(krem) tetracyclin behandling.

Vaio ;)

edit: Nørsk

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Oi, det her var ikke så kult å høre. Jeg har gått på cerazette, men stoppet for noen uker siden. Har jo ikke hatt mensen på over et år og følte at nå var det "på tide". Tenkte å begynne igjen senere, men vil jo ikke ha denne hormon-ubalansen! Men det jeg egentlig lurte på er hvor lang tid det pleier å ta før man får mensen igjen når man slutter? Håper noen har svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...