Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bruk av webcam..

Icy

Anbefalte innlegg

Har en vennine som har gjort noe dumt så tenkte jeg skulle stille dere samme spørsmål siden jeg ikke har noe 100 % svar å komme med. Hun ble lovet en del penger for å visse seg mer eller mindre avkledd foran ett webcam. Resulatatet ble at hun ikke mottok noen verdens ting. Jeg gjetter på at det ikke går an å lage noen sak ut av dette med hensyn til lover å regler men kanskje noen her har mer peiling enn meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet hun hvem hun skulle vise seg fram til?

Er vell uansett ikke mye å gjøre, hun filmet seg selv så og si frivillig på nettet, menn ble lurt. Det er ditt ansvar å ikke legge opp ting på internett om deg selv, da også bilder og film.

Lenke til kommentar

Tja. Av det lille du skriver, så ser det jo ut som om det er laget en avtale mellom to parter her.

Den ene har ytt sin del, den andre ikke. Man kan derfor rette krav om betaling mot den annen part.

Dette forutsetter nødvendigvis at man vet hvem man faktisk har inngått en avtale med.

Lenke til kommentar
Tja. Av det lille du skriver, så ser det jo ut som om det er laget en avtale mellom to parter her.

Den ene har ytt sin del, den andre ikke. Man kan derfor rette krav om betaling mot den annen part.

Dette forutsetter nødvendigvis at man vet hvem man faktisk har inngått en avtale med.

Men hvem vil vel egentlig gjøre det offentlig kjent å ha gjort det hun har gjort ved å gjøre en sak ut av det?

Lenke til kommentar
Tja. Av det lille du skriver, så ser det jo ut som om det er laget en avtale mellom to parter her. Den ene har ytt sin del, den andre ikke. Man kan derfor rette krav om betaling mot den annen part. Dette forutsetter nødvendigvis at man vet hvem man faktisk har inngått en avtale med.

Men hvem vil vel egentlig gjøre det offentlig kjent å ha gjort det hun har gjort ved å gjøre en sak ut av det?

Vet ikke, men det var ikke spørsmålet, og har ikke noe med juss å gjøre.

Lenke til kommentar

Vel; to ting.

For det første. Har du vedkommende beholdt logger e.l. fra samtalen? (Dersom det eksisterer). Jeg vet ikke om dette akkurat defineres som en avtale i loven (har ikke "fullversjonen", bare lov & rett for næringslivet. Men, er jo samme prinsippene hva avtaler angår.)

For det andre (eller, for å fortsette på det første poenget i grunn..), så er det jo heller ingen skriftlig avtale med gyldige signaturer fra begge parter.

Jeg er ingen advokat, men har dog hatt noe juss på skolen (som sagt, i forbindelse med næringsliv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...