Sinderella Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Sliter med at min eksterne harddisk har gjort om filformatet på en del mapper til ukjente filtyper. Dette har noen ganger skjedd med bilder og dokumenter, men lar seg fikse når jeg skriver .doc eller .jpg etter. Men jeg har vrid og tenkt og kommer ikke på hva betegnelsen for en mappe er. Noen som kunne hjulpet meg? .mappe .folder? Takker Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 En mappe har nok ingen betegnelse. Hvordan skjedde dette? Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 En mappe har nok ingen betegnelse. Hvordan skjedde dette? Dette skjedde med oppstart på maskinen min, (en maskin som sliter skikkelig når det gjelder usb enheter) Den gav beskjed at den trengte disk chek og sjekket over og fant laaang liste med feil som den "fikset". Vips så var fler av filene og mappene mine utilgjengelige (Men tok opp plass). Tror det i utgangspunktet er hovedkortet som har en bug, men ikke sikker. Den restarter gjerne når jeg setter inn noen usb enheter.. Så ikke noe håp om å få gjort om ukjent til mappe?... :s Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 En mappe er ikke en fil. Navnet på mappen gjør derfor ikke det samme som navnet på filer. Det er forskjellige måter å angi en mappe på i forskjellige filsystem. I et FAT filsystem har alle filer usynlige flagg. Disse er arkiv(er), katalog, gjemt, skrivebeskyttet, system og volum. Her blir "katalog"-flagget satt til en fil som egentlig er en mappe. NTFS lagrer metadata om alle filer og kataloger separat i metafilen $MFT. Her ligger angivelsen av hvorvidt en fil i hovedfiltabellen er en katalog eller ikke. I Reiser-FS så er en katalog en egen løvnode og inneholder informasjon om hvor mange filer katalogen inneholder (men ikke data om hver enkelt fil) Det er like mange måter å fortelle et operativsystem at en filsystemoppføring er en katalog som inneholder andre datafiler og/eller andre kataloger som det er måter å forklare det på. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ok, hmm den eksterne disken har FAT32. Men, finnes det måter og restaurere disse filene? (tenker ikke flere hundre tusen kroners måter da..) Eller der alle tingene borte for alltid?.. Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Å, tusen takk!! Skal se hva jeg får til og skjønner av den, Nå ble jeg utrolig glad. Takk igjenn! Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 jfgi Hihi, jfgi. Alldri hørt før, må jeg huske Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 Tror nok jfgi var mer sånn for å ha noe skrevet på linken? Men uansett, fantastik program! Det har jo funnet alle filene som er borte og jeg jobber med å recoverye dem. Oppdatering følger, med et stort smil Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Tror nok jfgi var mer sånn for å ha noe skrevet på linken? http://www.urbandictionary.com/define.php?term=jfgi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå