bkftcf Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei, Jeg har lagt inn bilder av noen av mine kontakter, men bildene har en fryktelig dårlig kvalitet ved visning. Jeg vet at bildene har bra nok oppløsning ellers. Ser det også ved vanlig visning i albumet. Ett av disse er 480x640 pixler - 37k, men fremstår likevel som veldig kornete i vinduet for Kontakter. Det samme gjelder bilder som tas med mobilen, og ett av dem har en str på nesten 100 kbyte. Noen som vet hva dette skyldes? Om problemet mitt var tydelig nok...;-) \b\ Lenke til kommentar
DiemetriX Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Om du bruker firkantige bilder med god oppløsning vises bildene sylskarpt i kontakt menyen Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Virker ikke som om det er mulig å legge inn kontaktbilder med høyere oppløsning enn 71x86 pixel med 96 dpi. Så bilder av denne typen vill jo ikke vises med "god" oppløsning på htc skjermen. Lenke til kommentar
DiemetriX Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Virker ikke som om det er mulig å legge inn kontaktbilder med høyere oppløsning enn 71x86 pixel med 96 dpi.Så bilder av denne typen vill jo ikke vises med "god" oppløsning på htc skjermen. Har høyere oppløsning på bildene mine jeg. Endret 10. juli 2008 av DiemetriX Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Ok, fant ut hva jeg gjorde feil. La inn bilde direkte i outlook og fikk derfor små bilder. Bruker man "endre bilde" funksjonen direkte på telefonen blir det bra oppløsning, nærmere bestemt 256x256. Endret 9. juli 2008 av MacBain Lenke til kommentar
bkftcf Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ok, fant ut hva jeg gjorde feil. La inn bilde direkte i outlook og fikk derfor små bilder.Bruker man "endre bilde" funksjonen direkte på telefonen blir det bra oppløsning, nærmere bestemt 256x256. Nå har jeg trålet brukerveiledningen (den man finner på nettet...), men finner ikke ut hvordan man endrer størrelsen på bildene direkte i telefonen. Ellers synes jeg jo det er dårlig at man ikke kan bruke et bilde man tar/mottar som vitterlig har høyere oppløsning enn det som er lagt inn automatisk for kontakt-bildene (240x320). Kan du fortelle meg hvor jeg kan endre bildestørrelsen i telefonen? Takker! Lenke til kommentar
DiemetriX Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Kan du fortelle meg hvor jeg kan endre bildestørrelsen i telefonen? Takker! Finn fram bilde og åpne det i mobilens album. zoom slik bildet skal være. trykk nederst på skjermen og legg til kontakt. SIMPELT Endret 10. juli 2008 av DiemetriX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå