Dyrehagen Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Yo folkens! En lang historie gjort kort: Den 28. mai bestilte jeg en CPU-kjøler fra Komplett.no. I dag finner de ut at den er for vanskelig å få tak i, og ber meg finne et alternativt produkt. Sitter nå med alt jeg trenger til min første ordentlige gamer-PC her på rommet, utenom CPU-kjøleren! No need to say, jeg er utålmodig. Kjøleren det er snakk om er en ThermalRight Ultra-120 eXtreme. Har sjekket i prisguiden, det er ingen nettbutikker som har den på lager (NetOnNet har den, men der må man være 18 for å handle). Så kan noen hjelpe meg med å finne en god alternativ CPU-kjøler? Her er oppsettet mitt, i den grad noe av det er relevant: Harddisk: Samsung Spinpoint F1, 750 GB Hovedkort: Asus P5E, X38 Kabinett: Cooler Master Centurion 534 Minne: 2 x Corsair Twin2X DDR2, 4GB, 6400, CL4 Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 Skjerm: Samsung Syncmaster 226CW 22” Skjermkort: 2 x ATi Radeon HD4870 i Crossfire Strømforsyning: Corsair HX 620W Vifte: Zalman ZM F1, 120x120 Pris må være under 500, og jeg trenger svar kjapt. I dag LXZM. Jeg er utålmodig:P Takk på forhånd =) Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har og Q6600 og bruker denne. Temperaturen er ca. 1-2 grader over romtemp, idle, uklokka og med god luftstraum i kabinettet. Kjølaren anbefalast av meg. Lenke til kommentar
Thomas_st Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva med NetShop eller DigitalImpuls? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg ville gått for Noctua NH-U12P. Her får du med alt du trenger for montering, inkludert pasta og skrutrekker. Den kjøler fantastisk godt! Bruker den på min Q9450 og CPU'en ligger på rundt 27 grader IDLE. Har overklokka prosessoren til 3 ghz. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Hmm, det hadde vært fint om flere kunne anbefale samme kjøler. Jeg for min del er fremdeles like langt når hver bruker bare anbefaler sin egen kjøler. La meg stille dette spørsmålet isteden: Hvilken av de tre kjølerne som er anbefalt hittil (Thermaltake BigTyp 120 VX, OCZ Vendetta 2 eller Noctua NH-U12P), ville dere anbefalt meg? De øvrige komponentene står fremdeles i førsteposten. Jeg tror jeg kommer til å overklokke prosessoren, men vet ikke hvor mye. Maks pris er fremdeles 500 kr. Takk igjen:) PS: Trenger svar litt ASAP.. Mangler bare denne kjøleren før jeg kan begynne å bygge min nye PC:D Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 uansett hva du velger av de kjølerne, får du noe som tåler overklokking. den enklseste av de anbefalt er vell den jeg anbefalte, men den er også billigst. den kuleste er vell den NH-U12P .. men den koster jo deretter også. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Faen heller... Er jo ingen nettbutikker som har OCZ-kjøleren på lager... Da bestiller jeg kjøleren fra Noctua i morgen tidlig, om ingen andre har noen innvendinger. Takk for hjelpen folkens:) EDIT: Da var kjøleren bestilt. Ikke engang tenk på å fortelle meg at jeg valgte feil;) Endret 15. juli 2008 av Dyrehagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå