Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble til iPod til A3 2004

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en Audi A3 2004 Ambition med Audi Concert.

Til min "skuffelse" taklet ikke denne spilleren Mp3-plater, eller cdtekst.

Vil derfor bytte spiller eller helst koble til min iPod (touch).. Vil helst ha orginalspiller da jeg synes det er mye penere. Er da ute etter å få koblet iPod til orginalanlegget, og helst kunne betjene den derfra også. Vil ikke ha lyd fra iPod via 3,5mm jack, men fra lineout på iPod.

Har sett på en del løsninger for dette, men det jeg finner er forholdsvis gammelt (og kanskje utdatert..) og finner ikke i butikker..

Har vurdert Harman Kardon Drive+Play 2, men har egentlig ikke så lyst på en ekstra skjerm på dashboard..

Altså, det jeg er ute etter er forslag til løsninger for å få spilt av mp3 på audi concert anlegget. hva anbefaler dere som kasnkje allerede har gjort noe slikt ? Kom gjerne med forslag på nye spillere også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var lett... ;) XCarLink har et adapter som lar deg bruke og bla i iPoden over originalanlegget. 995,-.

Xcarlinkipod.jpg

Den gule er videoutgang til ekstern skjerm/nakkestøtter e.l. om du skal ha det en dag, og 3,5mm-kontakten er en ekstra AUX-inngang. Boksen kobles inn der Audi-CDskifteren skulle vært plugget inn i spilleren.

Lenke til kommentar

Rart jeg ikke hadde kommet over den, men uansett, ser ikke ut som om den støtter iTouch, men det er ikke så falig, har et par eldre iPod'er liggende jeg kan bruke..

Men det ser ikke ut som det støtter Audi Concert, men CHORUS 2, SYMPHONY og CONCERT 2..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er også på utkikk etter AUX Adapter til min A3 2004 mod.

Ikke Møller eller OsloBolstereo har klart å fortelle meg om dette kan settes inn, men du mener at dette adapteret fungerer?

Det ingen er sikre på er om spillern har CD-Changer port.

Kan du garantere at dette fungerer kjøper jeg en uten å nøle.

~Diddern

Lenke til kommentar

Den fungerer ja. Utrolig at ingen av dem har vært borti dette, det er jo bare å ta ut spilleren og se i verste fall...

Uansett har vi 3mnd returrett her, så du har god tid til å prøve ihvertfall. ;)

Om du bare er ute etter en ren AUX-inngang med phono-kontakter er denne en mulighet:

VAG_AUX.jpg

Prisen er nesten den samme (895,-) men den er på lager...

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den du viser der, er Audis nyeste MMI... nok ikke det enkleste å retromontere, men skal vel nesten garantere en eller annen tysker har gjort det i en "eldre" Audi. Concert er den spilleren vist tidligere i tråden, og noen har den kombinert med et Bose-system. Hvilken Audi ville du satt inn noe sånt i?

Lenke til kommentar

det store spørsmålet er egentlig hvilket annlegg har du i bilen?

hva står det på det, symphony? (det mest vanlige, samme som meg)

Til oppdatering: Funker konge med den jeg kjøpte, altså den med A2DP så får jeg også telefonen på stereoannlegget + all musikken jeg har på telefonen.

~Diddern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...