Gå til innhold

Skadet rotte - hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei,

Den ene rotta mi satt fast haletuppen i buret sitt idag tidlig. Jeg prøvde å hjelpe den løs men den rev og nappet, og før jeg rakk å løsne den klarte den å rive av tuppen på halen (ca 2-3 mm av tuppen)..

Nå blør den mye og det gir seg ikke, hva bør jeg gjøre?? :(

Jeg renset såret med desinfiserende, men er redd den skal miste mye blod. Er det farlig om den mister haletuppen? Har den noen store blodårer der, eller vil det gi seg etterhvert? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detter er en ganske vanlig skade for rotter...men for sikkerhets skyld burde du ta den med til vetrinær snarest! Hvis det først er et opendt sår så går det veldig fort infeksjon i det... men den klarer deg helt fint med manglene halespiss så lenge det holdes rent og den får noe som hindrer at bakteriene samler seg på halen (en salve passer fint feks. Pyrissept) ta litt salve på tuppen og bytt i buret...legg heldts noe papir i bunnen av buret

Endret av TeenyTinyHamster
Lenke til kommentar
så? hvordan gikk det med rotten?

Det ordnet seg! Blødningen ga seg helt etter 3-4 timer. Vi byttet på buret, og spylte det rent for blod.. I tillegg har vi regelmessig passet på å rense såret.. Idag er den pigg, jeg tror ikke den har fått noen infeksjon :) Isåfall får vi ta den til dyrlegen og få orden på det, så det ordner seg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...