Howard Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 CeBIT: Plextor med spøkelsesbrenner Da vi ruslet forbi Plextor sin stand var det mye fint å se innenfor monterne, men av en aller annen grunn var det én spesiell enhet som fikk vår oppmerksomhet. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hmm, og jeg som satt og holdt inne bestillingsknappen på dems 48X CD brenner. Må nesten vente på denne da jo! Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Denne i SCSI hadde vært rått. Ikke det at SCSI er så mye bedre til brennere, men det høres mye råere ut. Problement nå er at det raskeste Plextor har til å lese er en UltraPlex 40, hvis ikke vi skal kjøpe 2 brennere for å ta direkte kopi. Håper det kommer en 52x SCSI CD-rom og en 52x32x52x SCSI brenner. (Gjerne også med DVD+R/+RW brenning.) Tenk f.eks. 52x32x52x4x2.4x8x SCSI eller noe lignende Eller hvorfor ikke 52x32x..... S-ATA 8) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Nice. Trenger ny brenner så skal ikke se bort fra at en slik havner i boksen. Glimrende spec's! Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Dette tar jo helt av! Det varer vel ikke lenge før man ser 60 tallet på CD-R spesifikasjonene, selv om det egentlig høres for ekstremt ut! Det må da være nok for de fleste med 52x eller til og med 40x som jeg selv har. Lurer på om det vil komme brennere med spesifikasjonene 52/52/52 eller noe lignende en eller annen gang Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Dette tar jo helt av!Det varer vel ikke lenge før man ser 60 tallet på CD-R spesifikasjonene, selv om det egentlig høres for ekstremt ut! Det må da være nok for de fleste med 52x eller til og med 40x som jeg selv har. Lurer på om det vil komme brennere med spesifikasjonene 52/52/52 eller noe lignende en eller annen gang Personlig ser jeg ikke hensikten med 52X-brennere i det heletatt, man bør heller konsentrere seg om å få DVD-brennerene raskere og ikke minst komme med nye standarder med enda større kapasitet. For meg er det i alle fall klinkende likegyldig om en brenner har 40X, 48X eller 52X, forskjellen i brennetiden er uansett utrolig liten. Det samme gjelder egentlig for CD-RW, jeg vil heller ha raske DVD-/+RW-brennere. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Personlig ser jeg ikke hensikten med 52X-brennere i det heletatt, man bør heller konsentrere seg om å få DVD-brennerene raskere og ikke minst komme med nye standarder med enda større kapasitet. For meg er det i alle fall klinkende likegyldig om en brenner har 40X, 48X eller 52X, forskjellen i brennetiden er uansett utrolig liten. Det samme gjelder egentlig for CD-RW, jeg vil heller ha raske DVD-/+RW-brennere. Helt enig! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Det samme gjelder egentlig for CD-RW, jeg vil heller ha raske DVD-/+RW-brennere. De små 800mb er alt for lite i dagens dataverden desverre. Så jeg er totalt enig. Neste brenner jeg kjøper blir en dvd-brenner...ingen tvil. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Dette tar jo helt av!Det varer vel ikke lenge før man ser 60 tallet på CD-R spesifikasjonene, selv om det egentlig høres for ekstremt ut! Det må da være nok for de fleste med 52x eller til og med 40x som jeg selv har. Lurer på om det vil komme brennere med spesifikasjonene 52/52/52 eller noe lignende en eller annen gang Personlig ser jeg ikke hensikten med 52X-brennere i det heletatt, man bør heller konsentrere seg om å få DVD-brennerene raskere og ikke minst komme med nye standarder med enda større kapasitet. For meg er det i alle fall klinkende likegyldig om en brenner har 40X, 48X eller 52X, forskjellen i brennetiden er uansett utrolig liten. Det samme gjelder egentlig for CD-RW, jeg vil heller ha raske DVD-/+RW-brennere. Jeg bruker CD-RW CD'er mye til backup (ved hjelp av Ahead InCD). En RW hastighet på 32x vil være helt supert. Har nå en Lite-On 48125W med 12x RW hastighet. Hvis denne Plextor brenneren kommer på markedet vil jeg nok oppgradere Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Men en rask SCSI brenner er jo ypperlig da, og det er vel en tanke bedre - ikke raskere, iogmed det senker ikke brukervennligheten på resten av maskina i den grad en IDE brenner gjør. men på den anna side tar det jo bare 3-4 min å svi ei skive da... uansett ! Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Men en rask SCSI brenner er jo ypperlig da, og det er vel en tanke bedre - ikke raskere, iogmed det senker ikke brukervennligheten på resten av maskina i den grad en IDE brenner gjør. men på den anna side tar det jo bare 3-4 min å svi ei skive da... uansett ! Å si at IDE senker brukervennligheten på en maskin er vel å ta vel store ord i munnen. En PC er like brukervennlig med en IDE brenner som med en SCSI-brenner. Hvis du tenker på at den senker ytelsen til et system når man brenner er ikke dette lenger noe problem med nye maskiner. CPU-forbruket er noe høyere, men ikke så mye at det har noe å si i praksis. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Kan forresten informere om at jeg snakket med en annen person fra Plextor i dag, og han hadde _litt_ mer info å komme med: Plextor har valgt å lasnere en ny 52X-brenner til tross for sine tidligere uttalerelser fordi markedet krevde det. Brenneren vil ikke være tilgjengelig før i starten av mai. Noe mer tekniske spesifikasjoner kunne de ikke komme med. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Håper den nye brenneren vil ha like lav søketid som Plextor 48x (ca. 60ms) Lenke til kommentar
lazerbrain Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 IDE brenner like bra som SCSI?! Dere må gjerne fortsette å leve i den tro; eller dere kan sette sammen en SCSI rigg og se med egne øyne.. -- Erling Solberg Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg kjører scsi en Plex 8220 og en Ultraplex,og det er av den enkle grunn at de tar det som er av kopi beskyttelser som er ute.Og uansett det går fort nok for meg,det neste er Dvd brenner. Lenke til kommentar
TheBirg Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Ja, sa at IDE brenner senker vennligheten NÅR man BRENNER og har du testa en CD brenner med IDE uten Burnproof og lignende godsaker, mener å brenne mens du f.eks flytter noen filer mellom diskene dine, eller spille av MP3 ?? det hakker og fungerer ikke, IDE`n tar for mye av systemet ! Men som jeg også sa, tar jo stort sett ikke mere enn 3 min å svi en CD idag, så er vel ikkno problem for noen... om man har anna å finne på mens maskina jobber da ... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Ja, sa at IDE brenner senker vennligheten NÅR man BRENNER og har du testa en CD brenner med IDE uten Burnproof og lignende godsaker, mener å brenne mens du f.eks flytter noen filer mellom diskene dine, eller spille av MP3 ?? det hakker og fungerer ikke, IDE`n tar for mye av systemet ! Men som jeg også sa, tar jo stort sett ikke mere enn 3 min å svi en CD idag, så er vel ikkno problem for noen... om man har anna å finne på mens maskina jobber da ... Med dagens raske systemer er ikke brenning med IDE noe problem lenger. Det begynner å bli flere år siden jeg har opplevd problemer med avspilling av MP3 samtidig med brenniing. Tror også det begynner å bli fryktelig lenge siden det ble solgt brennere som ikke hadde noen form for buffer underrun beskyttelse (ala burnproof). At SCSI bruker langt mindre ressurser er det ingen tvil om, men det er svært lite hensiktsmessig med dagens datamaskiner å betale så mye ekstra som man faktisk må betale for SCSI. Har man derimot en maskin som har fått leve et par år kan nok SCSI være en god ting å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå