Badjoker Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Å mene at det å bli brydd for noe man er oppdratt til å se på som bordskikk er psykisk lidelse var nå litt i overkant. makan til konklusjoner man trekker her. Er det bare 14 åringer som er sint på at moren krever at de går på do før de kommer til bordet i denne tråden? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Å mene at det å bli brydd for noe man er oppdratt til å se på som bordskikk er psykisk lidelse var nå litt i overkant. makan til konklusjoner man trekker her. Er det bare 14 åringer som er sint på at moren krever at de går på do før de kommer til bordet i denne tråden? Antar at det er meg du sikter til. Vennligst referer til hvor jeg, eller andre, trekker slutninger om psykiske lidelser pga. syn på bordskikk. Beklager, men du er nok en av de få som har en sånn mor... Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Antar at det er meg du sikter til. Vennligst referer til hvor jeg, eller andre, trekker slutninger om psykiske lidelser pga. syn på bordskikk. Beklager, men du er nok en av de få som har en sånn mor... Tråden handler om brodskikk og at samboeren ble irritert og brydd på det HUN mener er dårlig bordskikk (som jeg forsåvidt er enig i), og du trekker da inn psykiske lidelser i den sammenheng. Du kjenner ikke personen og du dømmer henne ut fra noen linjer tekst i en tråd på internett. Synes du bør være litt forsiktig med å uttale deg om psykiske lidelser i den sammenheng. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Antar at det er meg du sikter til. Vennligst referer til hvor jeg, eller andre, trekker slutninger om psykiske lidelser pga. syn på bordskikk. Beklager, men du er nok en av de få som har en sånn mor... Tråden handler om brodskikk og at samboeren ble irritert og brydd på det HUN mener er dårlig bordskikk (som jeg forsåvidt er enig i), og du trekker da inn psykiske lidelser i den sammenheng. Du kjenner ikke personen og du dømmer henne ut fra noen linjer tekst i en tråd på internett. Synes du bør være litt forsiktig med å uttale deg om psykiske lidelser i den sammenheng. Hadde du lest og forstått min første post i denne tråden ordentlig, så hadde du sett at jeg ikke nevner et kvekk om samboerens syn på bordskikk før jeg kommer til "On-Topic"-delen. Det at du så klarer å flette "On-Topic"-delen sammen med det første jeg skriver om psykiske lidelser er nok bare noe som kan virke fornuftig i ditt hode... Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 (endret) *snip* Det var nok flere ting som lå til rette for den observasjonen. Les hele tråden du Endret 15. juli 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Kan lese tråden så mange ganger dere vil jeg, men ser fortsatt ikke hvordan dere kan trekke en slutning om at hun lider av psykiske problemer. Alle har dårlige dager og kan flippe litt ut. Spesielt om det er noe som ligger å gnager, noe det ofte er i slike tilfeller Men jeg er enig i at trådstarters samboer er krass og unødvendig sur osv, men å trekke konklusjonen at det er psykisk lidelse er i overkant drastisk Lenke til kommentar
oslofreak Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 At hun har store kontrollbehov og forandrer vilje/mening/blir sur for ingenting har TS allerede fått fram i postene sine, så det er vel ikke urimelig å mistenke lettere psykiske lidelser hos TSs samboer... Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 1. Det må da virkelig være lov å gå på do om man må under en uformell frokost med samboeren sin? 2. Å irettesette folk for enkelttilfeller av brudd på bordskikk mens måltidet pågår er direkte uhøflig, og bør kun brukes om folk er direkte uforskammede. 3. Den dama har et par problemer hun bør snakke med en psykolog om. (Behov for kontroll/humørsvingninger) 4. Trådstarter bør konfrontere samboeren sin litt mer og få igjennom noen av sine meninger, hvis ikke kommer ting til å bli gradvis verre. Til DJ_Matsern: Hva er mest uhøflig, å komme 5 minutter for sent til et måltid fordi man satt på do/måtte på do eller å gå på do halvveis ute i måltidet, stille og diskret? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Til DJ_Matsern: Hva er mest uhøflig, å komme 5 minutter for sent til et måltid fordi man satt på do/måtte på do eller å gå på do halvveis ute i måltidet, stille og diskret? Kommer ann på settingen, en formell middag bør du ikke gjøre noen av delene, mens en uformell frokost med dama mener jeg det er bedre å komme for seint til enn å gå midt i maten, da avbryter du ikke noe - du bare utsetter det. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Enten så må de jeg spiser med finne seg i at jeg går på do, ellers driter jeg på tallerken dems. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Enten så må de jeg spiser med finne seg i at jeg går på do, ellers driter jeg på tallerken dems. Nemlig, høres nesten nøyaktig ut som rådet jeg ga et par sider tilbake i denne tråden. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Neste gang tar du å pisser på deg, hvorpå du sier "Jaja, jeg satt iallefall ved bordet". Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er 24 timer i et døgn, at dere må legge dopausen til den halve timen man spiser er meg ganske uforståelig, men men.. gjør som dere vil, bare ikke kom på middag til meg Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hva om det er snakk om en eksplosiv diare, jeg er glad jeg ikke er på middag hos deg i så tilfellet, for da er valget mitt å enten ødelegge buksene med bløtbæsj eller å risikere å ha deg lettere sur på meg! Oh the humanity! Endret 16. juli 2008 av Erasus Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hva om det er snakk om en eksplosiv diare, jeg er glad jeg ikke er på middag hos deg i så tilfellet, for da er valget mitt å enten ødelegge buksene med bløtbæsj eller å risikere å ha deg lettere sur på meg! Oh the humanity! Hvor mange prosent av måltidene i løpet av et år har du diare? Vi snakker et gjennomsnitts måltid her. Skal begynne å dra inn ting som skjer 1 promille i løpet av et år kan vi like godt bare stenge tråden og gå et annet sted og kjede oss. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Tror ikke du har skjønt poenget i denne tråden har du vel? Hvem faen tror du du er som kan fortelle folk hva som er fint og ikke fint, spesielt når det gjelder _G R U N N L E G G E N D E_ behov som å gå på dass? Vær så snill, jeg ber deg pent nå, bruk huet ditt fremover. Om man sier "unnskyld meg", reiser seg opp rolig og tar seg en tur på toalettet, er det vel samme faen, at du skal sitte der og surmule over noe slikt, finner jeg mildt sagt patetisk. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Nå var vel du ikke akkurat noe bedre selv da. Selv mener jeg at man må å gå på do akkurat når man trenger det. Har vært i flere middagseslskaper som har vart i 3-4 timer. Er ikke noe uhøflig ved å gå på do der. Er da heller ikke noe mer uhøflig å gå på do om man kjenner man må dpå do der og da. Kan man holde seg gjør man gjerne det, men å gå på do om man må ser jeg på som uhøflig å nekte en person. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Må man på do skal man selvsagt gå på do framfor å pisse i buksa. MEN man kan i 99.99999% av tilfelle UNNGÅ å måtte på do i løpet av måltidet og da mener jeg det er høflig ovenfor de jeg deler måltidet med å faktisk unngå å avbryte måltidet for noe som kunne vært unngått. Om du skal bli ufin mot meg fordi jeg føler det er høflig å unngå noe som kan unngåes kan du gjerne gå et annet sted Varer selvskapet i mange timer forventer ingen at du holder ut alle timene, men ta for all del og time det dobesøket til en tid hvor ingen holder en tale, har en gaffel langt ned i halsen eller midt i en samtale. Det vil si, i mellom bordsettingene Om du skal på en 5 timers biltur, prikker du sjåføren på skulderen etter 20 minutter og sier du må på do eller går du på do før dere begynner å kjøre? Endret 16. juli 2008 av Dj_Matsern Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er 24 timer i et døgn, at dere må legge dopausen til den halve timen man spiser er meg ganske uforståelig, men men.. gjør som dere vil, bare ikke kom på middag til meg Bruker du kun en halv time om dagen ved kjøkkenbordet? Ærlig talt, lær deg å nyte maten og samkvemmet med dem du spiser med. I ferien var jeg hos en familie hvor vi satt 3 timer+ ved kjøkkenbordet i forbindelse med måltider. Og har du bare én dopause om dagen, din heldiggris? Iom at det er over 9000 andre aktiviteter som gjør det vanskeligere/mer uhøflig å gå på do, så er det jo ganske naturlig å få lov til å ta en tur på toalettet under et uformelt måltid med familien mens man venter på at de siste skal bli ferdige med å spise. Ihvertfall uten at du blir skjelt ut både før og etter at du går (uansett om samboeren din er kontrollfreak eller ikke). Om du skal på en 5 timers biltur, prikker du sjåføren på skulderen etter 20 minutter og sier du må på do eller går du på do før dere begynner å kjøre? Nei, men så er ikke en fordømt familiefrokost det samme som en femtimers kjøretur eller et femretters gallamåltid heller da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå