Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

spiste frokost, måtte på do.. brudd på normal bordskikk?

Gjest ano68

Anbefalte innlegg

Gjest ano68

Som emnetittel sier, så..

Ja, vi satt og spiste.. jeg var ferdig med å spise maten min, og det var også min samboer.. men vår datter på 2 år spiste ennå..

Jeg sier: unnskyld meg, men jeg må nesten gå på do..

Hvor min samboer sier: nei, du blir! vi er ikke ferdig med å spise ennå.. jeg prøver å fortelle henne at vi er jo ferdige.. lillemor merker vell ikke om jeg er borte noen minutter..?? Vell jeg ble sittende til jeg ikke holdt ut mer..

Ble sur og sa at jeg fikser ikke den maktsyken din, så jeg går på do.. jeg MÅ!

Når jeg kom tilbake, var hun sur på meg, og sa at dette ikke var god bordskikk!! og at hun var oppdratt til at man går ikke fra bords for å gå på do, det må man gjøre før eller etter mat,, ikke under et måltid..

Jeg sa at dette har jeg aldri hørt om..

Er jeg en mann uten god bordskikk, eller er min samboer litt vell streng?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får bare si at hun hadde rett, og be om unnskyldning. Deretter leser du opp alt du kan finne om bordskikk og andre oppførselsregler fra 40-tallet, og tar henne samtlige. Jeg skal garantere deg at hun bryter halvparten eller mer av de reglene rundt bordskikk som hører sammen med "ikke gå på do under måltidet".

Har ikke hørt på maken til idioti...

Lenke til kommentar
Gjest ano68
Sånn har min far oppdratt meg også. Gå på do etter måltidet. IKKE under et.

Dette er vanvitting plagsomt når du virkelig må, men 'får' egentlig ikke 'lov'.

hmm ja men jeg er en voksen mann (40+) og min samboer er 10 år yngre, men sjefer over meg som om hun skulle vært min mor..

Jeg har bestemt meg for å gå, når jeg må! Det må da være en menneskerett :)

Er det ikke vanlig å si feks: Dere må ha meg unnskyldt, jeg må et lite ærend.. straks tilbake..

Lenke til kommentar

Som voksen mann skal du ikke finne deg i at madamen nekter deg å gå på do, i hvert fall ikke når dere bare satt og spiste.

Jeg går stadig på do under måltider, i selskaper også.

Er det ikke vanlig å si feks: Dere må ha meg unnskyldt, jeg må et lite ærend.. straks tilbake..

Nei, ikke til din egen familie når dere bare sitter og spiser et vanlig måltid.

Endret av Blindgate
Lenke til kommentar

Naja...kvinnfolk kan bli hissig over sånne små ting. Du får prøve å tømme blæren før hvert eneste måltid..ellers så kan sånne små ting (hvis hun blir lett sur) foråsake en stor krangel. :p

Neste gang sier du at du har litt dårlig mage og må akutt på do.

Men det kan være uhøflig om det var en større familiemiddag eller business... ikke akkurat dårlig bordskikk, men liksom at man få følelsen av litt ekkelhet. Off...han der reiste seg fra bordet og nå kommer han tilbake fra doen og setter seg ved middagsbordet igjen... *...bakterier...bakterier...* :yucky:

Lenke til kommentar

Her kan det høres ut som om du nok har et annet problem enn selve gå-på-do-under-et-målitid-problematikken.

Her høres det ut som om du har en dame som har en opfatning av verden rundt seg der verden versågod har å tilpasse seg hennes oppfatning, og ikke omvendt. Det kan være noe plagsomt til tider...

Hvordan er hun ellers? Er det mye fokus på hva man kan / ikke kan gjøre i det offentlige rom?

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest ano68
Er dette seriøst?? :dontgetit:

Ja jeg er helt seriøs.. Ville aldri lyvet om dette!

snakket med henne om dette rett i sta, hun vet jeg har spurt om dette på forumet. Når jeg forklarte henne svarene jeg har fått her, så fnøs hun bare av det, og sa at da er de vell av samme ulla som meg.. "datanerd" kalte hun meg da :) he he.. Men det spilte ingen rolle hva jeg og dere måtte mene, for slik var reglene her i huset..

Så da får jeg vell bare se hvor lenge det er holdbart med stadig nye regler å forholde seg til..

Problemet er at jeg begynner å føle at jeg mister min egen identitet her.. for hun bestemmer jo snart alt.. og det er jo ikke riktig at jeg skal gå rundt å være nervøs for hva hun kan bli sint for neste gang?

Her om dagen så sa jeg et eller annet, husker ikke hva det var, men hun svarte da: jøss når begynte du å få egne meninger da? og avblåste liksom hele forslaget mitt.. tror det var noe musikk fra 80 tallet jeg ville høre.. så satt hun på noe annet i stedet.. Føler meg liksom ikke som noe mann lenger..

Lenke til kommentar
Gjest ano68
Høres sprøtt ut sånn som du forteller det. Litt interessant å kunne hørt hennes versjon av dette her :p

Ja jeg kan jo spørre henne om hun vil svare deg, men jeg la det ut så korrekt som jeg bare kunne..

Men hun er helt bestemt på at slik skal det være her i huset uansett hva du og dere her på forumet måtte mene..

så da får jeg bare gjøre det beste ut av det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...