Eksempel Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg mener vi skulle hatt en IQ-test istedenfor aldersgrense på om man kan kjøre bil eller ikke. Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Syns det er helt idiotisk, til og med et barn på 7 år kan ha høy IQ. Hvordan ville du likt det med 7 åringer bak rattet? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Veldig mye IQ-testing ute og går for tiden. Når skal folk forstå at IQ er et dårlig mål på både kunnskap og modenhet. Det er i grunn et dårlig mål på det meste som har noe å si i praksis. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva har IQ med kjøreegenskaper å gjøre? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er en grunn til at man må bestå kjøretester samt teoriprøve for og få lappen, klarer man det er man smart nok. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Du er klar over at femåringer kan få 160 på en IQ-test? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hva viss en mann på 30 år har lav IQ, får han ikke kjøre bil? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Har nok av venninner med forholdsvis høy IQ som egentlig aldri burde ha vært plassert bak rattet på en bil. Så IQ har lite med dette å gjøre. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Idiotisk forslag. IQ er noe som har noe å si på papir, ikke i praksis (satt på spissen). Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Kanskje vi skal innføre IQ test for å poste på forum Neida, jeg bare tuller. Man har mange kompetente kjørelærere som avgjør om en elev er klar til å kjøre opp eller ikke. Har eleven da i tillegg klart teoriprøven, så er det vel ingen grunn til å lage noe mer krøll. Det man derimot kanskje burde innføre er en høyere aldersgrense for å ta lappen. Unge menn med lappen er ikke alltid en god kombinasjon og nye forskning viser vel at egenskapen til å vurdere risiko ikke er ferdig utviklet før man er 24. For å si det på en annen måte, hadde jeg fått lappen når jeg var 18 så hadde jeg vært en fare for både meg selv og andre i trafikken. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Kanskje vi skal innføre IQ test for å poste på forum God ide! Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg mener vi skulle hatt en IQ-test istedenfor aldersgrense på om man kan kjøre bil eller ikke. Hva synes dere om dette? Hvis IQ hadde vært det mest nøyaktige målet på hvorvidt en person er egnet til å kjøre eller ikke hadde dette vært en god idé. Men som flere før har påpekt i tråden er det på ingen måte dette. En person med høy IQ kan f.eks. være for distré til å kunne bli en god sjåfør eller eventuelt ikke ha modenheten til å ta sikre avgjørelser i trafikken. Hvorfor skulle IQ være et bedre mål på kjøreferdigheter enn nettopp kjøreferdigheter, som er det som prøves i dagens system? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Kanskje vi skal innføre IQ test for å poste på forum Hadde vært bedre og viktigere med test av norskferdigheter og kurs i googling Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Dobbel post in a way... Endret 11. juli 2008 av toeblast Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 (endret) Jeg synes det er på tide å slutte med dette nulltoleranse tullet. Det sier seg selv at når man tar et par millioner objekter, hver på over et tonn, og beveger dem i store hastigheter med mindre enn en meters mellomrom til tider, så vil det skje ulykker. Det er en risiko man tar når man setter seg i en bil. Hvis man ikke er villig til å ta den risikoen så setter man seg ikke i en bil. Så enkelt er det. Endret 11. juli 2008 av phear00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå