Gå til innhold

Tar MK for å bli pilot.

JiGGe

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig lei av folk som tar plassene til andre elever bare for å få det morsomere på skolen.

Jeg sitter på ventelisten inn på MK og kjenner mange som har kommet inn men som egentlig ikke skal bli noe MK-realert

Jeg spurte elever på MK om hva de skulle bli når de er ferdig med utdanningen sin.

"Jeg skal bli førskolelærer jeg=) Går bare media for å ikke gå vanlig almenn. Trives utrolig mye! :)"

"Har lyst til å studere både samfunnsvitenskap og psykologi etter videregående. "

"Jeg vet ikke om jeg skal bli noe innen media i hele tatt."

"Har ikke peiling jeg, valgte forsåvidt medialinja fordi det var så mye gøyere enn allmenn."

"Lærer xD"

"Pilot:) søker luftfartsskolen etter VGS;)"

"Jeg har bestemt meg for å bli politi"

"dataingeniør"

"Brannmann"

"Jeg har ikke peiling. Det sto mellom almenn og MK. Valgte MK fordi det virket mye chillere."

Jeg spurte 30 stk 9 stk skulle ikke bli noe som hadde med MK å gjøre i det hele tatt. Og 4 stk hadde ikke peiling på hva de skulle bli. Resterende skulle bli noe innen MK.

33% av elevene er på MK men har ingen interesse for MK.

Også var jeg på besøk på MK og snakket med en jente der som sa:

"Hvis du vil ha et slækt år så velger du MK istedenfor almenn. Alt for deilig å ha lekser som: Ta bildet av vennskap. Det får man ikke på almenn"

Mange av vennene mine som hadde planer om å gå almenn skiftet nå over til MK.

Folk som tar plassen til andre elever. Akkurat som en gjeng med håndball jenter tar elektro istedenfor idrettsfag.

Så har alle disse jentene mye bedre karakter enn gjennomsnittet. Alle 30 håndball jentene kommer inn og tar alle plassene. Så når de er ferdig på elektrofaget. Så blir hele gjengen håndball trenere.

Det er jo ingen hånball jenter som vil gå elektro for så å bli håndball trenere. Nei, det er riktig det. Men grunnen til at folk gjør dette på MK er at man får studiekompetanse. Det blir det samme som almenn, bare at her kan man ta bilder, filme og sitte på pcn hele dagen.

Dette fører til at det blir færre og færre reklameprodsenter, journalister, radioingeniører, medierådgivere, pressefotografer, webdesignere, animatører, multimediedesignere, mediegrafikere, macdesignere, lydteknikere, tekstforfattere, tv-fotografer, manusforfatter, redaktører etc. etc.

Jeg blir sinna jeg. :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mange som ikke vet hva de skal bli og velger MK da det høres spennende ut og man får tid til å utforske seg. Jeg vet ikke hva du har lyst til å bli men de fleste yrkene du nevner kan man bli bedre kvalifisert til ved å gå på noe annet enn MK.

Lenke til kommentar
Er mange som ikke vet hva de skal bli og velger MK da det høres spennende ut og man får tid til å utforske seg. Jeg vet ikke hva du har lyst til å bli men de fleste yrkene du nevner kan man bli bedre kvalifisert til ved å gå på noe annet enn MK.

Så et ark liggende som det sto disse yrkene på. Det var et MK-hefte. Så jeg regner med at man kan bli dette hvis man går MK. De satt vell ikke bare opp yrkene for morroskyld?

Lenke til kommentar

Dette er tråd nr2 om samme temaet. En klagetråd holder! Om du ikke kommer inn er det helt og holdent din egen feil, og om folk vil gå medier og kommunikasjon fordi de synes media er gøy (men ikke vil drive med det hele livet), eller fordi de tror det er lettere å få gode karakterer der, eller om de gjør det fordi de vet de har bedre snitt enn deg og ikke vil at du skal få plassen, så er det deres valg. Hold kjeft og gjør leksene dine, så hadde du kommet inn.

Lenke til kommentar

Nei men høyere utdannelse gir ett mye større kredibilitet hos jobbsøkere, samt at du får en utdannelse som er spisset opp mot den jobben du vil ha.

Jeg kan garantere deg at når vg ser etter nye journalister så går de ikke etter folk med MK men heller ser på andre som har høyere utdannelse innenfor journalistikk. Og slik gjelder det innenfor de fleste jobber.

Eneste unntak er designere, men der ser nesten kun på erfaring og portfolio.

Lenke til kommentar
Dette fører til at det blir færre og færre reklameprodsenter, journalister, radioingeniører, medierådgivere, pressefotografer, webdesignere, animatører, multimediedesignere, mediegrafikere, macdesignere, lydteknikere, tekstforfattere, tv-fotografer, manusforfatter, redaktører etc. etc.

Alt dette kan du bli med allmennfag også. Gå allmennfag, du. Du står minst like godt rustet (om ikke bedre) om du har gått allmennfag hvis du vil bli radioingeniør, journalist, lydtekniker, manusforfatter og redaktør. Dessuten er ikke dette noe yrker vi har stor mangel på. Så vennlist ti stille på deg, du har selv valgt å ikke jobbe hardere på skolen, da tar noen andre plassen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...