Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke koblet til internett etter å ha vært koblet opp mot telenor .

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var hjemme i helgen å besøkte min familie. Der satt jeg og min bror koblet opp til internett via telenor, og deres speedtouch routermodem.

etter dette reiste vi hjem til meg i oslo, hvor vi sitter på 100mbit fiber fra Bredbånds bolaget. men når vi skrur på pcen får vi kun limited connection til internett. Vi finner hverandre på lanet, men ipen vi får er HELT feil og stemmer ikke med den lapoten jeg har stående som faktisk fungerer på samme internett. via samme router. Hva er feilen? virker som om dhcp'n ikke sender ut ip til disse 2 pcene bare. noen som vet løsningen? på forhånd takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som det er blitt satt en statisk IP på maskinen, slik at selv om ruteren gir ut en så vil den ikek ta i mot den, og den feile IPen som er den du har hjemme vil ikke nødvendigvis fungere på en annen leverandørs ruter fordi den gjerne bruker helt andre instillinger.

Du kan selvfølgelig bare sette instillingene til akkurat det samme som den maskinen som fungerer (bortsett fra +1 på slutten av IP-tallet naturligvis). Auto instillinger bør jo også fungere normalt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...