Gå til innhold

Best av Geforce 9600GT 1GB eller 8800GT 512MB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ATI's nye 4850 serie er hakket bedre enn 8800GTS. 8800GTS er hakket bedre enn 8800GT igjen. Har hørt det har vært noen varmeproblemer med kortet, men dette var visst en feilm med vifte hastighet. Den blir eller er fikset i drivere snart så det trur jeg ikke du skal være så veldig redd førr. Så lenge du har grei lugftflyt i kabinettet.

 

4850 er det beste valget i den prisklassen.

 

 

EDIT: DU har to 8800gt og SLi hovedkort i signaturen, har ikke giddet sjekke enda men du kan muligens sette et til kort i SLI (?)

 

 

Hvis det var til en annen pc så støtter jeg fortsatt 4850 i din prisklasse.

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

På den grafen over så er det jo et SLI kort som er vinneren, dvs. 2 kort, og det er jo juks, samt at det ATI kortet er i 3 serien ikke 4 som er nyeste osv.

 

Ville vært skeptisk til et 1gb skjermkort hvis du kjører 32-bit, har ikke bruk for 1 gig på skjermkort. risikerer bare at maskinen kutter ut minne på hovedkortet som sannsynligvis er mer nyttig for deg.

 

Enkelte spill (AOC f.eks) kan ha litt problemer med ATI kort. ATI fanklubben på denne siden vill nekte for noe slikt problem men ta en titt over på problem forumene til AOC, så ser man jo at det er problemer for enkelte.

 

Dette med strøm er jo sjelden nevnt noe jeg personlig synnes er veldig synd, noe som får meg til å tro at mange som har enorme maskiner med 1000W varmeovn av en PC faktisk bor hjemme hos mamma og pappa :)

 

Akkurat nå er det nesten 30 grader i den bitte lille leiligheten min, så noen varmeovn som skal stå på her er ikke ønskelig. Derfor valgte jeg et 9600 kort, siden det driver helt fint uten strømdoping på min 400W PSU.

 

I ren ytelse så er vinneren det ATI 4850 hvis du vil spille Crysis og spill som ikke har noen driverproblemer lengre.

Endret av owie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...