Gå til innhold

BK: Forsøk på pressefoto

Anbefalte innlegg

Legger ved noen bilder jeg tok av en trikkekrasj i dag rundt 17.30 tiden. Fungerer dette, hvilket er det beste, hva ville proffene gjort annerledes, hvordan er redigeringen osv osv. Bildekritikk med andre ord. Vet at det er noen bilder, men det var for at dere skulle se de forskjellige.

(Var litt morsomt å late som man var fra en avis, gikk rundt der og knipsa! Bildene er tatt med 70-200mm f/2.8L og 30D)

20080708-IMG_6866-Edit.jpg

20080708-IMG_6873-Edit.jpg

20080708-IMG_6876-Edit.jpg

20080708-IMG_6886.jpg

20080708-IMG_6906.jpg

20080708-IMG_6910.jpg

Her er aftenposten.no sin dekning av saken: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2528919.ece

Slik, da er sensuren i boks og i havn

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det jeg kaller en bildeserie. Du kunne nok tatt vekk bilde #2 eller #3 slik at serien hadde blitt enda sterkere. Men er usikker på hvilket jeg skulle tatt vekk :hmm:

edit: Husk å legge inn bildene som vedlegg. Hosting er ikke lov; og er til irritasjon for mange. En how-to finner du her.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Trikset ved ulykker er å komme så nær som mulig (uten å være til hinder, selvsagt) og prøve å få med mennesker som gjør noe relevant på bildet.

Det er også viktig å få med litt av omgivelsene så man kan danne seg et bilde om hvordan situasjonen oppstod og hvor det er.

Endret av Kjell Arne Steinsvik
Lenke til kommentar

Greie og beskrivende bilder, men de mangler litt dramatikk. Det er ikke bilder Robert Capa ville ha godtatt, for å si det slik. Du er ikke nær nok synes jeg (og han fra oven). Det ville skapt mer drama.

Men for all del, det er greie bilder som kunne stått i avisen.

Lenke til kommentar

Okay, da har jeg tatt de bort. Skal legge de inn så fort jeg får sensurert reg nummeret.

Greie og beskrivende bilder, men de mangler litt dramatikk. Det er ikke bilder Robert Capa ville ha godtatt, for å si det slik. Du er ikke nær nok synes jeg (og han fra oven). Det ville skapt mer drama.

Men for all del, det er greie bilder som kunne stått i avisen.

Og han fra oven? Tettere utsnitt da altså?

Edit: da er de oppe igjen

Endret av Hoptikopter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...