digernes Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Noen som har erfaring med denne ? Takker for svar Lenke til kommentar
Asken Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Finnes ingen Intel Pentium 4 med to kjerner. Pentium 4 har en funksjon som heter HT som gjør at 1 kjerne blir 2 ''virtuelle kjerner'' den kan gjøre ting kjappere enn en P4 med samme frekvens uten HT, men den er ikke like rask som en dual core prosessor (Pentium D, Core og Core 2 etc) Ellers er prosessoren helt grei, funker fint til litt eldre spill og internet bruk, men om du har mulighet til å skaffe en ekte dobbelkjerne prosessor så gjør det, om du har ett nyere skjermkort så blir prosessoren en flaskehals for det meste innen spill. Endret 8. juli 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
digernes Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Finnes ingen Intel Pentium 4 med to kjerner. Pentium 4 har en funksjon som heter HT som gjør at 1 kjerne blir 2 ''virtuelle kjerner'' den kan gjøre ting kjappere enn en P4 med samme frekvens uten HT, men den er ikke like rask som en dual core prosessor (Pentium D, Core og Core 2 etc) Ellers er prosessoren helt grei, funker fint til litt eldre spill og internet bruk, men om du har mulighet til å skaffe en ekte dobbelkjerne prosessor så gjør det, om du har ett nyere skjermkort så blir prosessoren en flaskehals for det meste innen spill. Hadde egentlig aldri hørt om p4 2 kjerner før jeg såg det i en annonse , så måtte bare spør:P Så da tviler jeg på at jeg kjøper den , i og med at jeg har en athlon 2,4 ghz som sikkert er likså bra Takk for svar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 P4 er single core, men p4 med 2 core ble kalt Pentium d, kanskje det du så. Men uansett så er disse prosessorene fryktelig utdatert samt at de sluker strøm. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Pentium 4 codename: Prescott er solo-kjerne. Pentium D codename: Smithfield (Senere kalt: Presler) er Pentium med dual-kjerner. Endret 9. juli 2008 av Bob92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå