Gå til innhold

HDMI tilkobling, Hvilken skjerm?

Anbefalte innlegg

Heisann, skal bestille et MSI radeon hd 4870 i morgen. Planen er å kjøpe en ny skjerm også. Lurer litt på hvilken skjerm som det går an å koble til ved HDMI, og er det verdt det?

Eller ser jeg ikke forskjell fra DVI?

og til slutt, er det bare MSI kortet som støtter HDMI? eller gjør alle 4870 kortene det?

Henning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Denne skjermen støtter HDMI, og full HD 24 tommer

BenQ G2400W

jeg bruker denne via HDMI kabel og er kjempe fornøyd klart og pent bilde.

Spilt HD filmer på den og spiller medal of honor airborne og company of heroes opposing fronts, bilde blir kjempe fint.

Kan være noe og se på vis du er ute etter en skjerm med HDMI også den billigste skjermen med VGA, DVI og HDMI inngang.

jeg vet ikke om du ser forskjell på DVI og HDMI så kan nok ikke svare deg på det.

Utenom at jeg gikk fra VGA til HDMI og ble veldig fornøyd kan også være fordi den nye skjermen er større enn min gamle 19 tommer.

tror da alle 4870 kortene er bygd på samme referanse, så alle skal da støtte HDMI og HDCP kan være at stedene du får kjøpt kortene bare har glemt og skrive det inn i bruker informasjonen.

Du kan også gå til nettsiden til produsentene for det kortet du vil ha og se hva de har skrevet. Der får du ivertfall svaret du er ute etter.

Lenke til kommentar
Denne skjermen støtter HDMI, og full HD 24 tommer

BenQ G2400W

jeg bruker denne via HDMI kabel og er kjempe fornøyd klart og pent bilde.

Spilt HD filmer på den og spiller medal of honor airborne og company of heroes opposing fronts, bilde blir kjempe fint.

Kan være noe og se på vis du er ute etter en skjerm med HDMI også den billigste skjermen med VGA, DVI og HDMI inngang.

jeg vet ikke om du ser forskjell på DVI og HDMI så kan nok ikke svare deg på det.

Utenom at jeg gikk fra VGA til HDMI og ble veldig fornøyd kan også være fordi den nye skjermen er større enn min gamle 19 tommer.

tror da alle 4870 kortene er bygd på samme referanse, så alle skal da støtte HDMI og HDCP kan være at stedene du får kjøpt kortene bare har glemt og skrive det inn i bruker informasjonen.

Du kan også gå til nettsiden til produsentene for det kortet du vil ha og se hva de har skrevet. Der får du ivertfall svaret du er ute etter.

Tusen takk for svar:)

Tror det blir en sånn skjerm ja:)....har også bare brugt vga tidligere. så GLEDER meg til å se forskjellen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

jeg ble veldig glad for bytte ivertfall, vis du har 1 skjerm fra før så anbefaler jeg deg virkelig dual screen, er utrolig deilig.

og vis du skal ha dual screen så er dette programmet hva du trenger det gjør at du får start linje over begge skjermen så det er mye letter og ha flere vinduer og programmer på skjerm nr 2. perfekt vis du bruker msn på skjerm nr 2 for eksempel mens du spiller på den andre. Vis du skal spille via skjerm nr du trykk ctrl+Enter så får du vindu modus. gjør det veldig lett og bytte mellom skjermene uten og måtte lukke programmet:

ultramon

Lenke til kommentar

Videosignalet i DVI og HDMI er akkurat det samme så det er ingen forskjell på om du bruker det ene eller andre, bortsett fra om dersom du kjøper med HDMI begrenser du kraftig antall skjermer du har å velge mellom. Med mindre du kjøper skjermkort for å koble opp mot en TV eller skal ha 10 meter kabel til skjermen ser jeg ingen åpenbare fordeler med HDMI over DVI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du litt Info om hva forkortelsene på tv faktisk er og betyr søkte den opp når jeg var ferdig og lese hva JohndoeMAKT hadde skrevet.

forkortelsene rundt en TV

kort utdrag om HDMI fra den siden

HDMI, (High Definition Multimedia Interface), kalles ofte for digital-scart. HDMI er egentlig en videre- utvikling av

DVI, der hovedforskjellen er at en HDMI kabel også kan sende ukomprimerte lydsignaler (i opp til 8 kanaler) - i tillegg

til bildesignalene. En HDMI kabel vil også i alle tilfeller ha støtte for HDCP.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Her har du litt Info om hva forkortelsene på tv faktisk er og betyr søkte den opp når jeg var ferdig og lese hva JohndoeMAKT hadde skrevet.

forkortelsene rundt en TV

kort utdrag om HDMI fra den siden

HDMI, (High Definition Multimedia Interface), kalles ofte for digital-scart. HDMI er egentlig en videre- utvikling av

DVI, der hovedforskjellen er at en HDMI kabel også kan sende ukomprimerte lydsignaler (i opp til 8 kanaler) - i tillegg

til bildesignalene. En HDMI kabel vil også i alle tilfeller ha støtte for HDCP.

Ok takk for svar alle, ska testa ultramon ja:) Så på bildekvalitet så er det ingen forskjell fra DVI til HDMI.

Takk skal dere ha=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...