Gå til innhold

Tråden om: "E det melling ?" - LES reglene


Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349

"E det melling ?"

 

 

Dette er tråden for de hardcore meldingselskende individer. Vi som aldri gir opp en gammel slager. Dette er tråden for vi som leker med medmennesker og sender dem inn i en dyp dyp depresjon.

 

En kort oppsummering av reglene: Meldingsystemet går kort sagt ut på å stille et opplagt spørsmål e.l. (eller lignende).

 

Eksempel:

 

F3ar: Jan Thomas, e du homo?

Jan Thomas: Ja

F3ar: Den e Fiiiiin.

 

Men det finnes flere typer meldinger. vi har f-eks pekemelding, stammemelding, kontra, E-melding.

 

Reglement:

 

§1 En melding må være et opplagt spørsmål som meldingstaker må vite at offeret vet svaret på og omvendt.

 

§2 Under en stammemelding må offeret gjenta ordet på eksakt samme måte. 2 eller flere ganger.

 

§2.2 hvis offeret gjentar ordet opptil flere ganger blir det en stammemeldingx2 x3 osv. dvs(det vil si): dobbel, trippel,

frippel stammemelding osv(også videre).

 

§3 pekemelding: hvis meldingstaker spør om retning eller spør om hvor en gjenstand står/befinder seg, som er meget opplagt. hvis offeret da peker med god inlevelse og viser deg retning/hvor gjenstanden er, er dette en pekemelding.

 

§4 Hvordan beskytte seg mot meldingstakere: Hvis du merker at en prøver "å dra ei meelding" på deg kan du si

: melding? og deretter gi svaret ditt.

 

§ 4.1 Hvis meldings offeret overdriver svaret med: f-eks JAAAAAAAAA eller peker og sier DÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆR opphever han dermed meldingsførsøket.

 

§ 4.2 Hvis meldingsofferet rister med hele kroppen og overdriver svaret sitt( les § 4.1) er dette også oppheveng av meldingsførsøket.

 

§ 5 Kontra:

Kontra er en type melding som gjør at en tidligere melding blir slettet. Et eksempel på en kontra kan være

Gøran: Jan Thomas e du homo?

Jan Thomas: ja

Gøran: Den e fiiin!!!

Jan Thomas: det der var ikke melding.

Gøran: JO!!

Jan Thomas: oioioi Kontra!!

 

§5.1 En kontra må tas rett etter den første meldingen er tatt for å gjelde. (ca. 5-10sek etter)

 

§6 E-melding: E-melding er enkelt og greit en melding som skjer over internett.(E-melding er ganske høyt oppe på rangstigen)

 

§7 Hvis du er i den situasjonen at du ikke har hørt etter på hva menneskene rundt deg har pratet om, og du vill spørre om et oplagt spørsmål som du ikke vet svaret på, kan du avslutte spørsmålet med: ikke melding.

F-eks.

Bjarne: satan han Skonkajohn e en jæ*** homo!

Magne: Kem han Skonkajohn, ikke melding?

 

§8 Stamme E-melding.

 

Her er et eksempel på stamme E-melding:

1: 2 e d du som har lagd den dær meldings gruppa?

2: melding ja.

1: Faen, sku jo ta "dn e fiin" på dæ :p

2: sjangseløøs!

1:e Æ' sjangseløs?

2: hæ?

1: e Æ' sjangseløs?

2: ojoj e-stamme melding

 

Reglementet over er ikke fulkommen ennå. Det vil oppdateres gjevnlig.

 

Så la oss plage vettet av våre med mennesker evt. Forum brukere :)

 

Beklager for skrivefeil.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349
Hmm, jeg skjønte ikke helt meningen/humoren

 

Meningen er rett og slett å irritere, ikke noe spesielt hovedmål.

Meldingsystemet går kort sagt ut på å stille et opplagt spørsmål o.l.

 

 

Camron: Hmm. Wtf?

 

Les førstepost.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Jeg skjønner rett og slett ikke hva dette "meldings"greiene er :p

Tror ingen rundt meg skjønner noe om jeg sier "oioioi, melding?".

 

Hehe, kan virke litt rart i starten, men etterhvert så blir det bedre.

Ganske artig når folk stiller klart opplagte spørsmål og du svarer :"e det melling ?".

Så klart ikke alle skjønner humoren i det, poenget er for å irritere.

 

Etterhvert så lærer jo flere seg dette. Skjønner de ikke kan du jo forklare ;)

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Jeg tror det krever en heller infantil væremåte.

At det er en utviklingsforstyrrelse tror ikke jeg, blir nesten samme som mange går å sier "lol" og "rofl" hele tiden.

 

Folk skjønte jo ikke 1337 -språket i begynnelsen, men du ser jo hvordan det har utviklet seg.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Hvordan kan du argumentere både for og mot deg selv på en gang?

Uvane

 

Så skjønte ingen noenting av tråden din, da. Mulig det er noe internhumor du og dine kompiser har. FAIL.

Haha, intern ja. Kanskje jeg kan gjøre den ekstern også ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Hm.

Så poenget er altså å stille et spørsmål med et veldig OPPLAGT svar (eks. du står ved siden av kaffetrakteren og spør kompisen "hvor er kaffetrakteren"), og hvis personen svarer på det opplagte spørsmålet, så er det en melding?

 

Hvorfor blir det kalt "melding"?

 

Nja, visst du ser en person spiller CS og spør :"Spiller du CS?" og da personen svarer ja, så sier du :"den e fiin".

 

Hvorfor det er kalt melding er fordi det er opplagt og du har fått svar. Ordet melding er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Nei, er vel mere det at han og hans noget retarderte fjortiskompiser sikkert har en internspøk ingen andre syns er morsomt, også prøver han å dra det hit også. Og vi ser jo hvordan det gikk.

 

Stått opp på feil fot ?

Om jeg hadde laget en tråd om "Bruce Lee sitt hus er revet" eller "Det værste du noengang har gjort", så hadde du sikkert fyrt deg å skrevet om hvor teit det var der åsså.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Jasså du gitt, er dette en merkelig tråd?

 

(Var dette en melding? Eller.. hæ?)

Endret av Slettet+12348972834
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...