raptor@2002 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Sitter og knoter med nytt asus a7n8x deluxe kort, har montert en xp2500 (barton) lastet nettopp ned siste oppdatering og fulgte anvisninger her på forumet og på asus sine sider. Alt så ut til å gå greit, men ved oppstart anføres prosessoren til athlon xp1100? Hadde en t-bird 1100 før, hva har jeg gjort galt? Kommer heller ikke inn i windows xp pro, blåskjerm... Håper noen har et godt tips Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Tipper du har glemt å stille fsb`en til 133, standard er vell 100. Dette gjøres vell på noen hovedkort i bios eller ved en jumper alt etter. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 barton skal vel stå på 166 FSB vel? + at jeg tror en formatering og en ren ny innstallasjon av windows er nødvendig med tanke på at du har satt i et nytt hovedkort hvis jeg forsto riktig, at du har satt inn nytt hovedkort og ny cpu samtidig? ikke 100% sikker i min sak, men ikke langt unna Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Ja du har nok rett i at barton skal stå på 166. Bare jeg som er ikke er helt med om morgenen. my bad Lenke til kommentar
raptor@2002 Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Har satt fsb på 166, da ser det bedre ut ja Sitter med formattering/installering nå... Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 lastet nettopp ned siste oppdatering og fulgte anvisninger her på forumet og på asus sine sider kom til å tenke på oppdatering, da er det bios du mener? for det er den som er viktigst, med tanke på at barton skal funke, driverne til kortet har jo ikke så mye med det å gjøre! skrev dette bare for å være sikker er jo ikke alltid like lett å hvite hva andre gjør i den andre enden, og hvor flink med data personen er (GENERELT ALTSÅ) ikke noe personlig!!! Å lykke til Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Nice Har litt lyst på en barton selv, men det blir vell ikke med det først :wink: Min xp1800 før slite seg litt til ut. Lenke til kommentar
raptor@2002 Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 oppdaterte bios ja skjønner ikke en døyt av det her egentlig, men sinnsykt morsomt å prøve allikevel... Kan fort bli en dyrkjøpt erfaring? Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Hvis du surfer litt rundt på nettet, finner du gode forklaringer å guider på det meste. Kanskje det ikke blir så mye "prøve å feile" da :wink: Lenke til kommentar
raptor@2002 Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Live while learning, learn while living Lenke til kommentar
Frustrert Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Er forresten helt enig at det er artig å prøve Ble sånn selv her om dagen da jeg skulle overklokke prossesoren for første gang :wink: Gikk ikke helt som jeg hadde tenkt men det ordna seg til slutt Men nå skal jeg å handle meg frokost En god nettside du finner det meste på er www.tomshardware.com Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 likte bios oppdaterings greia til asus.. gjorde det i windows hehe Lenke til kommentar
raptor@2002 Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Da er systemet oppe og går, takk for hjelpen Lenke til kommentar
TheEdge Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Men Hvordan stille bios for å kjøre minnet på 333Mhz ?? Jeg har ikke justert på annet enn cpu externel fra 100 til 166.. Da blir det riktig på cpu, men minnet går da også på bare 166Mhz.. Er litt usikker på hva jeg skal stille på for å kjøre minnet på 333.. Men Jeg prøvde med å stille User defined på System Performance, og stilte Memory frequency til 200%, da indikerte bios en minnefrekvens på 334Mhz, men er dette riktig instilling??? The Edge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå