Erasus Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Hvis du er skikkelig keen på henne så for all del, ta kontakt og se ann, men pass på, man vet aldri hvordan hun kan komme til å reagere, det kan være alt fra "Ååå så koselig at du tok kontakt, synes du er veldig interessant å prate med!" til "Hva faen! Hva prøver du på a!? Jeg skal anmelde deg!" Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Legg henne til på Facebook, se om statusen er singel. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Don't shit where you eat. Det er så enkelt. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 En diskret Poke på Facebook funker.. ... Ikke ... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 The platinum rule: Never ever ever ever ever love your neighbor. Lenke til kommentar
Madock Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Søk opp adressen hennes ved hjelp av telefonnummeret, og "tilfeldig" bump borti henne en gang... Det virker kanskje litt stalker og desp, jeg vet ikke? Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Personlig ville jeg blitt smigret av å få en slik melding, uansett hvem det måtte være fra, og for meg er det helt uforståelig at noen ville la seg skremme av det. Likevel har jeg til min store forbløffelse sett hvor lettskremte folk er, og du kan faktisk risikere at hun unngår deg for resten av livet. Jeg har selv jobbet som postbud. Den klassiske postbud-tabben er å tilkjennegjøre at man vet hvor folk bor. Folk presenterer seg, og så ramler det bare ut "åja, er det du som bor i [en eller annen adresse] ?". Postbud flest liker å relatere personer til adresser, og det er en såpass naturlig del av deres hverdag at de ikke alltid tenker noe videre over hvordan det oppfattes av andre folk. Resultatet er i minst 90% av tilfellene at personen blir vettskremt, og at man aldri blir kvitt skepsisen. "Hva faen, vet du hvor jeg bor?" Det faktum at jeg kunne ha søkt opp navnet ditt på telefonkatalogen.no og fått ut den samme adressen på noen sekunder, spiller overhodet ingen rolle. Ei heller gjør det noen forskjell at jeg kjenner navn og adresse til samtlige personer i hele bydelen din. Siden jeg har nettopp din adresse i hodet, er jeg selvsagt nødt til å være en syk jævel som har overvåket deg i lange tider fordi jeg har planer om å dele deg opp i terninger og koke deg til middag. Konklusjonen her er enkel, og gjelder nok i like stor grad for selgere som for postbud: ALDRI benytt jobbrelatert informasjon i forbindelse med personlige relasjoner. Ikke under noen som helst omstendigheter. Det spiller ingen rolle om loven tillater det eller ikke; det er bortimot dømt til å gå galt uansett. Kanskje funker det med facebook; kanskje klarer du å finne ut hvor hun pleier å henge, og "tilfeldigvis" støte på henne der... eller kanskje du finner ut at dere har en felles bekjent (enda bedre). Mulighetene er mange. Bare ikke bruk informasjon som hun ikke har gitt deg til private formål. Endret 22. juli 2008 av alfred97 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg ville gått for facebook. Eller enda bedre, om venninna di kjenner henne og dere kan bumpe inn i hverandre på samme fest ved en "tilfeldighet". Eller enda bedre : om venninna di kan fortelle denne jenta at du ikke kan slutte å tenke på henne ( eller noe i den duren) I min tid som kundebehandler i ett av mobiltelefonselskapene opplevde jeg at folk søkte opp navnet mitt på facebook og adda meg som venn. CREEPY Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Morsomt at det ikke bare er meg dette har skjedd med Jeg jobber også som mobilselger for en del år tilbake og hadde ei vanvittig søt og hyggelig jente innom som handlet av meg. Jeg spilte jo på humor igjennom hele salget som jeg alltid gjør og når hun var på vei ut butikken sa jeg til henne at nå som jeg hadde nummeret hennes kunne jeg jo alltid invitere henne med på noe en dag "Gjør det du" hørte jeg når hun forsvat ut butikken.. dette gjorde jeg og det funka det for å si det sånn Jeg tror nok løpet av kjørt siden du ikke spurte der og da. Jewg ville funnet det utrlig creepy i alle fall. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Han over har ett poeng, du burde kanskje ha vist interesse der og da. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) det er kjipt å tenke tilbake på en slik hendelse og øsnke en kunen gjort ting annerledes. de fleste har vel vært i en lignende situasjon opptill flere ganger. det kan hende hun trigger på at duhar "misbrukt" informasjonen hun oppgav da hun tegnet nytt abo men det er en sjanse du må ta. som tidligere nevnt så inner du ingenting ved ikke å gjøre noe. Jeg ville gått for facebook. du kunne jo altid poke henne eller sende melding og se hva slags respons du fikk. edit: når trådstarter brukte ordet ekspederte lurte jeg geneltig på hva som hadde hendt Endret 22. juli 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er hun interessert er jo sjangsen tilstede for at hun kommer innom butikken en gang om ikke så alt for lenge ganske tilstedeværende også vil jeg påstå. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er hun interessert er jo sjangsen tilstede for at hun kommer innom butikken en gang om ikke så alt for lenge ganske tilstedeværende også vil jeg påstå. Godt poeng! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå