Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Be ut dame jeg ekspederte?

Anbefalte innlegg

Heihei!

En smule dårlig tittel, men kom ikke på noe bedre.

Jobber i en butikk som selger mobil tlf og mye annet.

I dag var det en jente jeg solgte en tlf til som jeg synest var meget atraktiv på alle måter. Sjarmerende, snill, pen, hyggelig å prate med, litt beskjeden og mye mer.

Fikk lyst til å be henne ut men synest ikke det passet helt å gjøre det mens jeg var på jobb og det var mange folk i butikken.

Navn og tlf nummer har jeg etter å ha ordnet tlf til henne (må oppgi tlf nr og leg ved kjøp av tlf m/abo).

Er det dumt av meg å sende henne en sms og be henne ut?

Hei!

Jeg som solgte deg tlf. Er du fornøyd med den?

Får jeg be deg på en date?

:!:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh.. Det hadde vore creepy å fått ein slik melding av ein totalt ukjent, vil eg tru. Men folk er forskjellige då. Kva mobil solgte du ho? Eg vil heller anbefale deg at du ventar til mobilen tar kveld, for så å be til øvre makter om at du er der den dagen ho skal reklamere. ;)

Lenke til kommentar

Poenget her er vel at slike opplysningar er konfidensielle (?). Om dei er det, bør ikkje trådstartar ta kontakt (av openbare grunnar). Om dei ikkje er det derimot ville eg ha vurdert i kva grad trådstartar og jente fekk kontakt/kjemi/osv. Det hjelper ikkje heilt å seia at ho var søt, det er jo godt mogeleg ho ikkje hugsar trådstartar i det heile? =)

Lenke til kommentar

Nå kan jo jeg selvfølgelig bare svare for meg selv, men jeg personlig synes en slik situasjon bare hadde vært ekstremt hyggelig jeg, og hadde jeg vært interessert i å prøve og se hvordan det kunne gå hadde jeg takket ja til en invitasjon straks, hvis ikke hadde jeg bare beklaget og takket nei, men likevel tatt komplimentet. :)

Om slike opplysninger er konfidensielle eller ei i så streng grad aner ikke jeg, men jeg synes uansett ikke det er noen katastrofe om trådstarter gjør som han gjør. Det er bare snakk om positive ting, og kanskje en liten frekk en, tviler på at mottakeren vil ta det ille opp og forfølge det for å si det slik. =) Men folk er vel forskjellige, jeg hadde bare blitt glad for en melding fra en totalt fremmed person, mens andre kanskje hadde blitt redde.

Lenke til kommentar

Takk for alle seriøse svar.

Helt totalt ukjent er jeg vel ikke da vi snakket ganske lenge sammen. Å selge tlf er ikke akuratt en kjempe rask prosess. Men jeg er litt enig med begge partene som har svart.

Kanskje jeg skal tenke litt på det og prøve å komponere en hyggelig og lite skremmende sms. :)

Edit: Jeg oppfattet hun som interessert, men vet jo aldri helt sikkert. Kan jo bare være slik uskyldig holdning hun har.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Den her var litt vanskelig. Jeg ville ikke gjort det. Synes det blir litt feil ettersom du ikke har fått opplyst telefonnummeret til personlig bruk.

Men om du derimot bekymrer deg over damas reaksjon, tror jeg ikke det er noe problem. Tror ikke det er lurt å starte med "Jeg vet hvor du bor", eller noe i den stilen ... Men jeg ville først og fremst ansett det hele som smigrende.

Lenke til kommentar

Når du oppfattet henne som trivelig og interessert, så har hun garantert type.

Har i alle fall vært slik med _alle_ jeg har møtt og tatt opp kontakten med, av frisører, midlertidige arbeidskollegaer og kunder. :p

Men uansett, jeg ville ha droppet det med mindre du ser henne igjen.

Hvis hun var interessert, så er det nok ikke så overraskende om hun passerer, eller stikker innom kiosken\ butikken deres igjen.

Om du skulle se henne igjen, og du får en positiv reaksjon tilbake om du hilser på henne, eller utveksler blikk, så kan du DA prøve å ta opp kontakt. Enten varsomt via mobil, eller ansikt til ansikt.

Husk at du kan jo ha notert deg navnet hennes, og søkt opp nummeret via telefonkatalogen for den saks skyld.

Men de fleste prøver nok å være trivelige når de får hjelp i en butikk, så det trenger ikke bety så mye annet enn akkurat det. :)

Endret av Steina
Lenke til kommentar

du kan rettogslett miste jobben hvis hun blir freaked out og sier fra til sjefen din.

er du villig til å risikere det? tviler. prøv å komme i kontakt med henne på andre måter enn sms/telefon. hva med å snike på facebookprofilen og vennelista hennes der for å se hvor du kan snuble over henne.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Det er forsåvidt riktig at man skal være forsiktig med å bruke opplysninger man får på jobben. På en annen side så er det snakk om et telefonnummer og tlf.nr er i utgangspunktet ikke konfidensiell informasjon. Du kan jo bare si at du viste navnet og søkte opp tlf nummeret på gule sider. Blir litt feil å ta deg på det.

Det du skal være forsiktig med er å frike henne ut så derfor må du trø varsom. Skriv at du synes at hun er veldig hyggelig og at du vet at du kanskje går over streken her, men at hun var verdt å ta den sjansen på. Jeg kan ikke forstå at dette skal være mer ubehagelig enn å sjekke opp noen på byn, i matbutikk eller på gaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...