Cokedawg Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei! I går kveld mistet jeg min eksterne i gulvet, og siden det har jeg hatt noen par problemer med den: Jeg kan ikke boote PC'en med den eksterne tilkoblet, da blir skjermen grå og kommer ikke forbi BIOS. Jeg tar den ut, kommer inn i Windows, plugger den inn igjen.. Da får jeg opp at den har funnet ny maskinvare, den sier at det er en diskstasjon, men den sier ikke noe om at det er en WD disk. Jeg finner den ikke som en disk under "Datamaskinbehandling" - "Diskbehandling". Slik ser det ut på Enhetsbehandling: Jeg har to like slike disker, og du ser da forskjellen på de der. "WD" på den som ikke funker som den skal, og "WD 5000AAK External USB Device" på den som funker. Jeg har prøvd den på en laptop, det funket ikke. Jeg har prøvd å bytte USB porter, funket ikke. Jeg har prøvd å avinstallere drivere og legge inn disse på nytt. Funker ikke. Den lager også en rar lyd når den starter som jeg ikke klarer å beskrive.. Noen som evt. vet riktig måte å åpne denne eksterne på? Vil ikke skade beholderen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Du kan vel regne med at disken er defekt. Fysisk skade ved fall i gulvet er sjeldent mulig å fikse. Min MyBook har bare en skrue, skjult under en klistrelapp i et hjørne. Men det er ikke lett å skille plastdelene fra hverandre, det er noen falser som må vippes ut. Lenke til kommentar
juhu Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hvis harddisken var på når du mistet den i gulvet er sjansen større for at disken har tatt kveld rett og slett. ville prøvd å kjøre en form for diskkontroll på den, enten med innebygd i windows eller ved hjelp av f.eks ultimate boot cd. det er også såvidt jeg vet en enkel sak å åpne de fleste eksterndisk-kabinetter for å bytte selve disken. Lenke til kommentar
Cokedawg Skrevet 2. november 2008 Forfatter Del Skrevet 2. november 2008 Litt seint, men takk for responsen Jeg fikk den ut av kabinettet sitt og prøvde å koble til via vanlig S-ATA, det funket dårlig. Jeg har kastet denne disken, og kjøpt meg en ny TB S-ATA disk Takk for hjelpen hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå