XmasB Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) En kamerat har et polarisasjonsfilter til salgs for 450 kroner som jeg vurderer å kjøpe. Jeg har tenkt å kjøpe et slikt filter uansett, men vet ikke om jeg bør kjøpe dette av han eller bestille fra eBay/USA? Filteret det er snakk om er dette fra Japan Photo: Hoya Polarisasjonsfilter Sirkulært 67mm til 649 kroner fra dem. Filteret kjøpte han i mai, så det er ganske nytt. Edit: Leif Endret 8. juli 2008 av XmasB Lenke til kommentar
eb81 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 En kameraet har et polarisasjonsfilter til salgs for 450 kroner som jeg vurderer å kjøpe. Jeg har tenkt å kjøpe et slikt filter uansett, men vet ikke om jeg bør kjøpe dette av han eller bestille fra eBay/USA? Filteret det er snakk om er dette fra Japan Photo: Hoya Polarisasjonsfilter Sirkulært 67mm til 649 kroner fra dem. Hehe, må bare... "En kameraet?!?" Skiller 200,- ...kjøp nytt... Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 En kameraet har et polarisasjonsfilter til salgs for 450 kroner som jeg vurderer å kjøpe. Jeg har tenkt å kjøpe et slikt filter uansett, men vet ikke om jeg bør kjøpe dette av han eller bestille fra eBay/USA? Filteret det er snakk om er dette fra Japan Photo: Hoya Polarisasjonsfilter Sirkulært 67mm til 649 kroner fra dem. Når det er snakk om så små summer er det jo ikke så mye å spare på å kjøpe noe fra USA... Det er jo alltids en viss risiko og en del ekstraarbeid/ventetid ved å importere ting fra over dammen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Var ikke mye informasjon i den linken. Kopierte denne fra en annen tråd,du burde ikke gå for dårligere kavlitet en HMC helst bedre en super HMC. Den prisen du nevner så burde det være en PRO 1 type. Et kjent merke betyr ikke nødvendigvis at det er voldsomt bra. Unngå filtre som ikke er multicoated. Ellers oppstår det svært lett reflekser. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=970178 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Har sett den oversikten, Nautica. Det er lite som tyder på at dette er Pro... Er også i tvil om det er multicoated. Heller mer og mer mot å kjøpe fra over dammen... Det er så vidt jeg kan se mye å spare (ihvertfall prosentvis) nettopp fordi slikt er rådyrt i Norge. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kjøpte selv et Hoya 67 mm Pro 1 Pola filter fra Hong Kong baserte Roxsen på eBay for en uke siden. Betalte litt i overkant av 20£ for det, og så tilkommer frakt så grovt regnet 300,- NOK ferdig levert i postkassa. (Og nei, Roxsen har ikke for vane å sette riktig verdi på pakka så man slipper å fortolle.) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Dårligere en HMC kan gi refleksjoner på bildene. Hvis du kjøper overthere er dette en grei butikk. http://hvstar.net/ Kjøpte 3 filter i DHMC PRO1 kvalitet og alt gikk greit,tok litt over en uke. Ser at det er flere som får satt ned verdien på varene dem kjøper for å unngå mva,det er ikke og anbefale da man får tilsvarende mindre igjen hvis pakka forsvinner Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Får alltid verdien satt ned og som oftest skjer dette automatisk også på beløp langt under 200,-, har enda ikke opplevd at varer blir borte i posten heller. Har handlet 34 gang på Ebay i år, sitter nå å banker i bordet for at pakker jeg venter på ikke skal forsvinne Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ok, da har jeg bestilt Hoya 67mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC fra hvstar.net. Ettersom de benytter PayPal føles det ganske trygt og greit. La med en beskjed om de kunne sette prisen til 35usd på pakka. Skulle pakken forsvinne er det bare snakk om noen få kroner under egentlig pris. Er det slik å tolke den oversikten at rekkefølgen er etter kvalitet, eller er 7 lag coating alltid bedre enn 3? For å si det på en annen måte, er Pro1 Digital DMC nest best? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er det slik å tolke den oversikten at rekkefølgen er etter kvalitet, eller er 7 lag coating alltid bedre enn 3? For å si det på en annen måte, er Pro1 Digital DMC nest best? Det er slik jeg har forstått det. Francis Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Får alltid verdien satt ned og som oftest skjer dette automatisk også på beløp langt under 200,-, har enda ikke opplevd at varer blir borte i posten heller. Har handlet 34 gang på Ebay i år, sitter nå å banker i bordet for at pakker jeg venter på ikke skal forsvinne Man har vel ikke direkte lov til å oppfordre til lovbrudd eller tok du ikke den Aldri problemer med Hvstar. Siste gang lå pakka "3 stk DMC" noen dager hos tollvesnet til vurdering før den ble klarert som en momsfri handel. Er det slik å tolke den oversikten at rekkefølgen er etter kvalitet, eller er 7 lag coating alltid bedre enn 3? For å si det på en annen måte, er Pro1 Digital DMC nest best? DMC = Digital multicoatet dvs. spesielt produsert for digitale kameraer "salgstriks ?" Har brukt DMC og for meg fungerer dem fint. Jo flere ganger filtret blitt coatet,pålagt et eller annet belegg og slipt/polert.dette medfører at det er lettere å unngå refleksjoner fra filteret.Det er sån jeg har forstått det. Endret 9. juli 2008 av Nautica Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Siste gang lå pakka "3 stk DMC" noen dager hos tollvesnet til vurdering før den ble klarert som en momsfri handel. 3 stk? Hvis alle var til deg, hvorfor ikke bare kjøpe ett til det objektivet med størst filterdiameter og bruke step-up ringer på de andre? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Prisen kompisen din gav deg er forresten ikke noe jeg vil kalle kompispris. Blant mine venner er det vanlig å selge til hverandre for billigere priser en det man ville tatt av en fremmed, ikke dyrere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Siste gang lå pakka "3 stk DMC" noen dager hos tollvesnet til vurdering før den ble klarert som en momsfri handel. 3 stk? Hvis alle var til deg, hvorfor ikke bare kjøpe ett til det objektivet med størst filterdiameter og bruke step-up ringer på de andre? Brukernavnet mitt sier vel alt ? Hvor jeg hovedsakelig tar bilder. Synes det tar for lang tid og drive å skru av og på ringer,spesielt hvis dem har blitt brukt i lengere perioder i saltholdige miljøer. Bruker både pola og nøytrale filter. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Prisen kompisen din gav deg er forresten ikke noe jeg vil kalle kompispris. Blant mine venner er det vanlig å selge til hverandre for billigere priser en det man ville tatt av en fremmed, ikke dyrere. Ettersom han har kjøpt det fra Japan Photo til 650,- i slutten mai synes jeg ikke 450,- er så ille. Det er 200,- kroner spart på et nesten ikke brukt filter det. Intet mer eller mindre. At det er billigere å handle fra utlandet har jo lite med denne sammenhengen å gjøre, da han fint kan selge det på finn.no til prisen han vil ha. Og ettersom han har kjøpt det i Norge til blodpris forteller jo også at han ikke er klar over hvor mye det er å spare på å kjøpe det i utlandet. Og jeg har da heller ikke kalt det kompispris. Det er bare en kompis som selger. Endret 10. juli 2008 av XmasB Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 (endret) Jeg kjøpte for kort tid siden det enkleste "green series" hoya pola filteret på ebay for litt over en 100-lapp. Kjøpte det mest bare for å teste pola filter egentlig. Flares som det prates om, er det vanlig lens flare, bare at det oppstår lettere? Man vil vel uansett stille inn polafilteret og så sette på solblenderen?? Eller jeg helt ute å ror nå?? Som sagt vet jeg lite om emnet. Så on topic: kjøpte det som sagt for litt over 100 kr fra USA og det sier vel sitt. (om det sier sitt om prisene i Norge eller hvor dårlig pola filteret er vites dog ei.. Endret 10. juli 2008 av lurfelus Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2008 Sier nok litt om begge deler. lurfelus... At det er rådyrt i Norge er det ihvertfall liten tvil om. Norge er billig på elektronikk, men annet tilbehør er ofte dyrt. Når det gjelder foto er markedet mye mindre i Norge enn mange andre land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå