NasX Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg har nettopp kjøpt en Shuttle SN41G2 AMD med 2600+ prosessor og Samsung 191T skjerm. Satt sammen maskinen og startet opp. La inn Windows XP. Problemet er at maskinen bare slår seg av hele tiden og starter på nytt. Enkelte ganger kommer det en bluescreen der står en del greier jeg ikke husker og en ting som teller opp noe. Noen som vet hva dette kan være? kan det være at jeg har tatt på for lite av den "kopper pastaen" på prosessoren slik at den får får lite kjøling? Jeg syns jeg tok på greit mye. Prosessoren står på 1250Mhz uten at jeg har stilt noe på den så den går vel langt under det den skal kunne kjøre. Er det noen som vet hva som kan være gale?? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 kan være minnebrikken din ? Men aller først bør du sjekka biosen og sette default settings og seifa ! Lenke til kommentar
Smal Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er nok ikke minnebrikken. da ville du ikke fått opp noe på skjermen, og det ville pipet (antakelig) hvis det begynte å skje feil etter at du hadde instalert windows må du nok reinstalere, det er et helvete å begynne å feilsøke sånne ting. Bluescreenen du beskriver høres ut som en viritual memory dump. Hvis problemet fortsetter og du har mistanke om at det er hardware som ikke funker, kan du sjekke i manualen til hovedkortet om det står noe om hvordan det skal lyse på hovedkortet når alt er OK, eller eventuelt hva som akn være feil hvis den blinker på en spessiell måte.... MVH Smal Hvis du ikke får det til er det noek bare å sende det tilbake der du kjøpte det. det er vanskelig å feilsøke ut i fra hva men kan beskrive over nettet. Lenke til kommentar
evenlut Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Problemet er at maskinen bare slår seg av hele tiden og starter på nytt. Enkelte ganger kommer det en bluescreen der står en del greier jeg ikke husker og en ting som teller opp noe. Noen som vet hva dette kan være? Høres helt likt ut som mitt problem med samme maskin.... Du prøver å kjøre med integrert grafikk, eller? Skulle hatt specsa på resten av hardwaren du satte inn i kabinettet, men: Om det du har er TwinMOS pc2700 Ram, kan det være problemet. Hovedkortet, eller, det integrerte skjermkortet på dette, takler ikke den ram'en, og gir akkurat de symptomene du nevner... har akkurat returnert min rambrikke, og venter på en ny pc3200 m/winbond som etter sigende skal føncke.... Se forøvrig strengen på http://www.barebone.no/cgi-bin/yabb/YaBB.c...;num=1044218854 -even. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Då var det faktisk ein ramport på hovedkortet som ikkje virket. Det kom blåskjerm på 22 % av windows XP innstalleringen, Windows 2000 gjekk greit men blei aldri stabilt og maskinen restartet heile tiden. windows 98, funka lika dårlig som den pleide å gjera 8) er sikkert ram eller hovedkort. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 kan det være at jeg har tatt på for lite av den "kopper pastaen" på prosessoren slik at den får får lite kjøling? Jeg syns jeg tok på greit mye. Vel, husk at det skal være veldig lite goop. BAre et tynt lag på kjernen, ellers isolerer det faktisk. Sjekk goopen din, du :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå