Gå til innhold

Leiter etter skjærgårdsjeep. Tips?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en skjærgårdsjeep til høsten. Kriteriene er vel ikke så galne.

- pris: vil helst holde meg rundt 50.000, kan gå opp om jeg får gode argumenter for hvorfor.

- motor: hadde tenkt meg noe rundt 30-50hk

- fart: ha en marsjfart rundt 20-22knop (minimum)

- størrelse: ser for meg 14-17fot.

- bruk: komme meg over fjorden, og dra litt tube(trenger jo ikke rare greiene for det egentlig)

Ønsker en litt nyere type båt. Rundt 2000+ modell. Styrekonsoll og selvlensende er en selvfølge. Trenger ikke direkte annonser, bare litt tips for hvilke båter jeg bør se etter. Er mange år siden jeg hadde interesse for båtlivet, så jeg er ikke oppdatert i det hele tatt. Er ikke helt uaktuelt med en rib, men vil helst holde meg til plastbåt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

80.000,- blir ikke uaktuelt, men i første omgang var jeg litt på leting om man fikk noe bra for 50tusen. Jeg er ingen storbruker, og båten skal i hovedsak bli brukt til en 15-20minutters båttur noen ganger i mnden. Har erfart at det er lurt å sette seg inn i markedet før man løper og kjøper.

Ellers tusen takk har veldig lyst på en Askeladd. Nå har jeg vertfall fått noe mer å titte på.

Endret av Instict
Lenke til kommentar

Bever er veldig gode båter som er stabile og ligger godt i sjøen. Har en Bever 470 med en 40-hesters Mariner fra begynnelsen av 90-tallet som jeg ga 30 høvdinger for, og angrer ikke et sekund. Testet mange båter før jeg endte opp med Bever'n, men den var desidert best etter min mening. Den har styrekonsoll med vindskjerm og er selvlensende. Noen spesiell grunn til at du vil ha 2000-mod eller seinere?

Lenke til kommentar

Har vel egentlig lyst på en litt nyere motor. Føler en nyere firtakter er bedre enn de gamle motorene. Men ser ut til at jeg må kjøpe meg en litt eldre båt om jeg skal ha noe håp til den prisen jeg har satt. Rana er jeg ikke noe spesielt glad i (har vel ingen god grunn til det), men Bever er en båt jeg liker.

Ellers så har jeg forelsket meg litt i GRP 425 og Micore 500GT, men må nok litt opp i pris da ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...