Gå til innhold

Bygge min første PC, Gaming Ca 10-12K


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestemt meg for å bygge PC'n selv denne gangen (Hvis jeg sparer noe på det selfølgelig).

Jeg har satt sammen en liste:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=77206

 

Jeg har ingen planer om at det skal bli noe MYE dyrere.

Spørsmålet mitt er om det er noe her som kunne vært anderledes?

At det blir billigere gjør ingenting ;)

Pc'n er ment til de beste spillene, og noe overclocking kan det bli.

Og selfølgelig det viktigste, kommer disse delene til og fungere i lag?

Endret av mribano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermkort: 2 STK Sapphire Radeon HD 4850

 

Ville kanskje gått for 2x HD 4870, da det blant annet har GDDR5.. Prisen ligger på rundt 2k, og det blir kanskje litt i overkant av det du ville betale..

 

Edit: Når jeg tenker meg om, har dette kortet kanskje ikke kommet ut ennå :!:

Endret av Guttorm190E
Lenke til kommentar

Joda. HD 4870 har kommet ut. Men jeg har sett på diverse tester. Når 4850 og 4870 er i crossfire, ser det ikke ut som store forskjellen. Men når det er snakk om single kort, så er forskjellen større O_o

Kanskje bare jeg som har lakt merke til det (?)

Lenke til kommentar

Jeg mener du burde lage en mer beskrivende emnetittel ...og en liste på prisguide.no.

 

Ellers ser det ikke så verst ut. Hovedkortet er vel kanskje litt overkill, hvis du bare skal klokke litt, og jeg ville gått for 1x4870 for så å kjøpe ett til når det trengs. Og jeg ville nok ha byttet kjøler til Thermalright Ultra 120 Extreme, eller Noctua NH-U12P.

 

Du burde også vite at Antec 900 støyer litt, siden det nesten er helt åpent i front. Er du forresten sikker på at PSU har 4xPCI-E kontakter?

Lenke til kommentar

Oppsettet ditt ser bra ut det. Eneste jeg ville byttet ut er lydkortet.

Creative lager så mye dårlige drivere og problemer at du bør styre langt unna.

Selv skyr jeg Creative som pesten.

Gå heller for et Asus Xonar DX/XD.

 

Edit: Gå for 2 stk HD4870. Skal du ha 2 stk 9800GTX,så må du ha et hovedkort med Nvidia-chipset. Hovedkort med Nvidia-chipsett bør du også styre unna på grunn av mye problemer og bugs.

Jeg regner med at du skal overklokke siden du har valgt TRUE-kjøleren og så bra ram.

Hvis du vil ha et rått kort som "ikke alle andre har",så kan du bestille deg et DFI LANPARTY UT X48-T2R. og Chaintec Apogee eller Exceleram.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Begynner å se bra ut nå :)

 

Jeg er ikke så inne i overklokking, men Asus P5Q Pro er bra og kan nok overklokkes litt. Finn noen tester av den så finner du nok fort ut av det.

 

Kabinett er jo veldig smakssak. Antec P182 har nok den beste kombinasjonen av kjøling og støyskjerming, men det er ikke alle som finner den så veldig attraktiv. Kikk litt i kabinettforumet så kanskje du finner noe.

 

2xHD4870 er langt bedre enn 2x9800GTX.

 

PS: Du kan endre emnetittelen ved å redigere førsteinnlegget. Vil nok få flere besøk da :)

Endret av phear00
Lenke til kommentar
Oppsettet ditt ser bra ut det. Eneste jeg ville byttet ut er lydkortet.

Creative lager så mye dårlige drivere og problemer at du bør styre langt unna.

Selv skyr jeg Creative som pesten.

Gå heller for et Asus Xonar DX/XD.

Sant det. Men kun Creative og et dyrt kort fra Auzentech har EAX. Skal man spille er det fint å ha.

Asus har DS3D GX 2.0 i stedet. Du vil neppe høre forskjell på det og EAX.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Jeg har nå gjort noen endringer (Inkludert Ementittel) XD

Men det viktigste, vil dette fungere i lag?

Oppsettet ditt ser veldig bra ut. Siden du har planer om Crossfire,så vær klar over at P45-hovedkort kjører 2x8 hastighet i Crossfire i stedet for 2x16 som X38 og X48-hovedkort gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...