Gå til innhold

Alle LEDs på HK blinker når jeg skrur på PSU (Gigabyte GA-EP45-DS4)

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et nytt HK (Gigabyte GA-EP45-DS4) og har koblet opp alt på nytt. Jeg er temmelig sikker på at alt er koblet rett, men det kan jo alltids være feil en plass.

Uannsett, når jeg skrur på strømforsyningen så begynner alle LEDs på hovedkortet å blinke og viftene tar bare en halv dreining hvert 2. sekund. Grunnet dette har jeg ikke turt å trykke på Power-knappen på kabinettet enda.

Noen tips på hva som kan være feil?

Jeg kan også nevne at grunnen til at jeg har kjøpt nytt HK er fordi det andre plutselig sluttet å funke. Viftene & LEDs lyste opp på det gamle, men den ville ikke boote.

Jeg lånte PSU fra en kamerat og testet med den, men det var likevel like dødt, så jeg gikk ut i fra at problemet lå i HK'et og ikke PSU. Så jeg ser for meg at hvis jeg har koblet alt rett, og det nye HK ikke er defekt, så kan det vel bare være PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags minne har du? Forsøk å bytte til et annet minnespor.

Jeg har kjøpt GA-EP35C-DS3R og det er ikke kompatibelt med crucial ballistix pc8500. Min maskin restarter bare hele tiden. Ganske fortvilende da jeg må kjøpe nytt minne. :thumbdown:

Sjekk QVL. Link.

Lenke til kommentar

Jeg har 4 x GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB (Link). Ser ut som det skal gå, eller? Ikke helt samme modellnummer ser jeg.

Jeg prøvde aldri å faktisk starte maskinen da men, jeg bare skrudde på strømmen bakpå PSU. Da begynte alle LEDs å blinke og alle viftene (CPU & kabinett) rører litt på seg hvert 1-2 sekund. Altså jeg prøvde ikke å boote (tørs ikke når den oppfører seg slik :ermm:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...