robert_d_h Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei Er ute etter en ultraportabel pc som jeg kan ha vedsiden av min stasjonære. Følgende bruksområder: MSN, musikkavspilling(Itunes) og trådløs surfing. Har bare tatt en kjapp titt på noen av nettbutikkene å har funnet disse to. Acer Aspire One A110L blå, 8.9" WSVGA, ATOM N270,1 GB, 80 GB,WLAN,XP Homekr 3.290,- # CPU : Intel® Atom Single Core Mobile N270 (1.60 GHZ, 533Mh FSB, 512 KB L2 Cache) # Skjerm : 8.9" TFT WSVGA (1024 x 600) Acer Crystal Bright, LED Backlight # Minne : 1 GB (kan oppgraderes til 1.5 GB, men dette må gjøres av serviceverksted) # Harddisk : 80 GB # Chip-set : Intel 82945GMS + Intel 82801GBM # Lydkort : Intel® High-Definition audio support # Batteri : Lithium batteri (3 celler) # Eksterne porter : 5-in-1- Card Reader Slot, SD Slot, 3 x USB 2.0, VGA, RJ45, Headphone,Speakers, Headphone - Line Out, Microphone in # Multimedia : Acer Crystal Eye Web kamera integrert # Nettverkskort :802.11b/g, acer SignalUP Wireless Tech # Vekt/Størrelse: 0.95 Kg / Bredde: 24.9.cm, Dybde: 17.0cm, Høyde: 2.9cm # Programvare :Windows XP Home ASUS EEE PC 900 Sort, 8,9" WXGA Dothan 1024 MB,16 GB-SSD,WLAN,Cam, Linux kr 2 585,- 8.9" (1024 X 600) Dothan "Linux System (Hardware Compatible with XP)" Regular Eee PC keyboard NA WiFi 802.11b/g 1024MB, DDR2 16GB 0.3 Mega Pixel Video camera 2.5 hrs (4 cells 2.2ah) 10/100 Mbps Ethernet Hi-Definition audio CODEC, Built-in stereo speaker, Built-in microphone "3x USB 2.0 1x VGA 1x SD/MMC card reader(SDHC) 1x Audio in 1x Audio out" Hvem av disse bør jeg velge, eller har dere forslag på noen andre ultraportable som kommer i løpet av sommer/høst. Følgende kriterier er da samme som nevnt ovenfor + max pris på kr 4 000,- Håper på raskt svar og takk for hjelpen =) Lenke til kommentar
SolidSnatch Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg har ikke allverdens erfaring med disse. Men jeg testa en kompis sin EEE idag, og fy faen så kul den var. Vet ikke om den er bedre\finere enn Acer sin, for den har jeg aldri sett i virkeligheten. Men jeg ble utrolig imponert. Jeg testa da EEE 701, den gamle og kjipere modellen.. å siden jeg ble imponert av den så bestilte jeg den mye fetere 900 med en eneste gang. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 De fleste enkilosmaskinene har sine egne tråder her på forumet, så du bør kanskje lese litt i dem. Men få eller ingen har sett dem i praktisk bruk siden de ikke er leveringsklare enda. Jeg har inntrykk av at MSI Wind er den som jevnt over kommer best ut i sammenligningstester du finner på nett. Men her kan vi forvente at ting forandrer seg fra måned til måned. Lenke til kommentar
fose Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg har heller ingen erfaring med praktisk bruk. Men hovedspørsmålet du burde stille deg er vel hvorvidt du har behov for en haddisk med litt størrelse på. Hvis du ikke har behov for særlig lagringskapasitet, burde du velge en med SSD harddisk, siden disse er en god del raskere; særlig i oppstarten. Acer maskina finnes også med SSD harddisk. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg har i grunnen ikke reelt behov for noen av dem, men jeg har allikevel tenkt å kjøpe en av dem og føre det på kontoen for "boyz toyz" eller dippedutter. Men så lenge det bare er stadig utsatte ubekreftede leveringsdatoer kommer jeg ikke til å bestille noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå