Gå til innhold

maskinen slår seg av!!!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en Shuttle SN41G2 AMD med 2600+ prosessor og Samsung 191T skjerm. Satt sammen maskinen og startet opp. La inn Windows XP.

Problemet er at maskinen bare slår seg av hele tiden og starter på nytt. Enkelte ganger kommer det en bluescreen der står en del greier jeg ikke husker og en ting som teller opp noe.

Noen som vet hva dette kan være?

Ok, over til neste problem:

Oppløsningen går ikke lengre enn til 1024pixler, og når jeg har den på denne oppløsningen kommer det litt streker bake på desktopen.

Det tredje problemet:

Prosessoren står på 1250Mhz selv om det er en 2600+. Er dette noe man må stille selv eller har jeg fått feil prosessor? I tilfellet det er innstillingen, hva er de nøyaktige verdiene jeg skal forandre i BIOS?

Fjerde problemet:

Når man kobler audio ledningen fra cd-spiller til hovedkortet, er det mulighet for å koble denne feil vei? Jeg får iallefall lyd av spilleren når jeg kjører en cd.

Takk for raske svar ettersom jeg gjerne vil få fikset dette snarest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp kjøpt en Shuttle SN41G2 AMD med 2600+ prosessor og Samsung 191T skjerm.

Det tredje problemet:

Prosessoren står på 1250Mhz selv om det er en 2600+. Er dette noe man må stille selv eller har jeg fått feil prosessor? I tilfellet det er innstillingen, hva er de nøyaktige verdiene jeg skal forandre i BIOS?

Fjerde problemet:

Når man kobler audio ledningen fra cd-spiller til hovedkortet, er det mulighet for å koble denne feil vei? Jeg får iallefall lyd av spilleren når jeg kjører en cd.

Takk for raske svar ettersom jeg gjerne vil få fikset dette snarest.

FSB på prosessor er 100 når en XP2600/333 blir 1250Mhz, har 12,5 multiplier. Kjenner ikkje ditt hovedkort, noen har en jumper for å stille 100 eller 133/166 FSB, ellers er det i Bios en stiller CPU FSB, skal settes til 166 om du ikkje har fått en gammel XP2600/266.

Audio ledningene mellom CD og kort har stort sett ei styring slik at de ikkje kan snues 180 grader, gjør en det er det høyre og venstre lydkanal som bytter side.

Lenke til kommentar

Problemet er at maskinen bare slår seg av hele tiden og starter på nytt. Enkelte ganger kommer det en bluescreen der står en del greier jeg ikke husker og en ting som teller opp noe.

Noen som vet hva dette kan være?

Er nok en bsod om dumping av fysisk minne.

Forsvinner den raskt? hvis den gjør det så trykker du win-knapp+pause - avansert - oppstart og gjenopretting og huk vekk start på nytt automatisk.

Da blir blåskjermen stående der til du slår av selv.

Da får du skrevet opp, feilmld også.

Ang dumping av fysisk minne. så kan du søke i forumet og finne en haug med svar.

Lenke til kommentar

når det kommer Dumping av minne" så står der at det er en feil med filen nv4_disp også at det er noe med win32k.sys

har ingen peiling på hva dette betyr eller er. Men når jeg rebooter så kutter den strømmen helt av og til, og da må jeg vente litt og ta ut strømkontakten for at det skal funke igjen.

tenkte jeg skulle prøve å legge inn xp på nytt men det kommer bare bluescreen hittil.

noen som vet råd?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heisann dumping av fysisk minne da lager windows ei mappe som den kaller minidump søk etter den og ta fila som ligger i den og dra den inn i notisblokk da vil den fortelle deg hva det er som stopper

hvis der står noe om page dump der da går du inn i bios på agp settings og setter verdien på skjermkotet dit til det halve av det er utgitt på

etter det tar du egenskaper på min datamaskine/avansert / ta vekk hake på start på nytt automatisk og på send et administrativt varsel la de resterende være hake på da tenker jeg problemet ditt er løst :o

Lenke til kommentar

Har en kamerat hvor akuratt det samme skjedde. Han hadde 2x 256 ram brikker. Vi kjørte et program som het Memtest e.l. Da fant vi masse error på den ene brikken.

Data'n var bare 1-2 dager gammel, kjøpt fra Komplett. En mann fra Komplett kom til han, satte i en ny 256 brikke, og så var alt fiksa!

Så jeg tror du har en defekt ram brikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...