creaT Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 jeg bruker photoshop cs2 tror jeg. så jeg lurer på hvordan jeg får et bilde fra farger til svart hvitt? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Image -> Adjustments -> Desaturate evt. ctrl + u (hue/sat) Lenke til kommentar
creaT Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Image -> Adjustments -> Desaturate evt. ctrl + u (hue/sat) takker for svar;) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Evt hvis du vil ha _litt_ kontroll over svart/kvitt konverteringen, bruk channel mixer og velg monochrome. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Sjekk gjerne denne siden: http://www.haraldbjellvag.com/photoshop.html# Harald Bjellvåg har masse fine filmer med tips til både CS2 og andre programmer. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 det var veldig mange måter å gjøre dette på..hehe men takk for svar;) Lenke til kommentar
creaT Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 kan jeg gjøre et bilde støre i photoshop? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mange måtar å gjere det på ja. Eg skreiv denne lista i eit anna innlegg: Image --> Mode --> Greyscale Image --> Adjustments --> Desaturate Image --> Calculations Image --> Adjustments --> Hue/Saturation Image --> Adjustments --> Channel Mixer Layer --> New Adjustment layer --> Gradient map Image --> Adjustments --> Black and white Nummer 7, som var ny i PS CS3, er veldig fin. Om du bruker den som eit justeringslag (adjustment layer) er det meir fleksibelt, då du kan endre innstillingane i ettertid, og endringane er tapsfrie. Det gjer du ved å gå til Layer --> New adjustment layer, eller ved å klikke på den halvt svarte, halvt kvite, sirkelen nederst i lagpanelet (nede til høgre i PS, der laga er lista opp). Sjå ogso denne tråden og denne videoen. For meir om ulike justeringslag, sjå denne videoen. kan jeg gjøre et bilde støre i photoshop?Image --> Image size. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå