gamerman Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei Min laptop har trådløs internett samt nettverks inngang selvfølgelig. Jeg leste i egenskaper på kortet at man kunne stille den til å la folk få internett igjennom laptopen. Kan jeg da f.eks koble opp laptopen til mitt trådløse nettverk for å så bruke nettverks kabel igjennom laptop til xbox 360? Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er mulig det. Har du Vista eller XP? Eller MAC eller noe annet? Fikk det til på XP en gang, men har ikke fått det til på Vista. Men på XP så trur jeg at du bare kan gå på egenskapene for internettkortet, og velge at andre datamaskiner kan bruke dens internettforbindelse. Men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Kjør laptop på trådløst mot internett, plugg nettverkskabel mellom Xboxen og laptopen. Gå så inn på kontrollpanel og nettverkstilkoblinger, merk både "lokal tilkobling" og "trådløs nettverkstilkobling", høyreklikk og velg "lag bro". Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Kjør laptop på trådløst mot internett, plugg nettverkskabel mellom Xboxen og laptopen.Gå så inn på kontrollpanel og nettverkstilkoblinger, merk både "lokal tilkobling" og "trådløs nettverkstilkobling", høyreklikk og velg "lag bro". Jeg bridget ikke, jeg høyre klikket på trådløse tilkoblingen og sa at andre computere kunne bruke den igjennom den laptopen resultetet var ekstremt dårlig overførsel... Skal jeg prøve å bridge i stedet? Endret 8. juli 2008 av gamerman Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 http://www.instructables.com/id/Use-your-l...-wireless-adap/ Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Når jeg prøver det der får jeg følgende feil melding "an error occured whille internet connection sharing was being enabled. Deling av Internett tilkoblingen kan ikke aktiveres. Det er allerede en konfigurert en lan tilkobling med ip adressen som kreves for automatisk ip adressering." Lenke til kommentar
Zomged Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 http://www.catchgamer.no/?module=forum&...4547&page=1 Guide Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 får akkurat samme meldinga når jeg prøver å huke av den la andre koble til Internett gjennom denne pc'n boksen Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 jeg kjøpte min xbox i dag den med 20gb og når jeg prøvde dette her, mistet jeg internette på pc og. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Har en lignende situasjon gående her.. Har laptopen koblet til nett via ett 3g modem (har gratis nett med det i helgene) og det funker jo greit nok. Har Xboxen også stående her, med en tp-kabel gående inn i laptopen, men når jeg er ser på de forskjellige nettverks innstillingene som jeg finner så kan jeg ikke sette modemet i en nettverksbro. Noen som har noen idèer? Har litt lyst til å se hvordan det er å spille med tresiffret(fire?) ping.. Edit: så ikke guiden før nå, men ser ut som om den er midt i blinken for meg! Sier ifra om den funker! Endret 19. juli 2008 av Laland Lenke til kommentar
Laland Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sitter og spiller Halo med flere norske folk nå! Latterlig mye ping, men faen heller - det er det verdt! Lenke til kommentar
wildex999 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Når jeg prøver det der får jeg følgende feil melding "an error occured whille internet connection sharing was being enabled. Deling av Internett tilkoblingen kan ikke aktiveres. Det er allerede en konfigurert en lan tilkobling med ip adressen som kreves for automatisk ip adressering." Fikk den meldingen jeg også, og grunnet til meg var fordi trådløsruteren hadde ip-en 192.168.0.1. Hvis jeg satte rueteren til å bruke ip-en 192.168.1.0. å restartet den og prøvde igjen, så funka alt fint. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) sette opp statisk ip da? eller er dette en innstilling inne i ruteren? edit: nei det gikk ikke.. endret den i ruteren men får følgende feilmelding "LAN ip adress is invalid" Endret 20. juli 2008 av Turbo sindre Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 YES endelig fikk jeg det til, men jeg tror jeg måtte gjøre det på en helt annen måte eller så er det jeg som har misforstått de guidene xD Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 YES endelig fikk jeg det til, men jeg tror jeg måtte gjøre det på en helt annen måte eller så er det jeg som har misforstått de guidene xD Hadde vært utrolig fint om du kunne forklart hvordan du til slutt måtte gjøre det da... Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 YES endelig fikk jeg det til, men jeg tror jeg måtte gjøre det på en helt annen måte eller så er det jeg som har misforstått de guidene xD Hadde vært utrolig fint om du kunne forklart hvordan du til slutt måtte gjøre det da... Har prøvd alle guidene, men det er faktisk den offisielle guiden hos microsoft som fungerer (ICS). 1. Del internett-tilkoblingen 2. Trykk instillinger, og kryss av på alle punktene (trenger ikke å krysse av alle, men gjør du det, er du i alle fall på den sikre siden ) 3. Ferdig! Lenke til kommentar
snowhill Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 YES endelig fikk jeg det til, men jeg tror jeg måtte gjøre det på en helt annen måte eller så er det jeg som har misforstått de guidene xD Hadde vært utrolig fint om du kunne forklart hvordan du til slutt måtte gjøre det da... Har prøvd alle guidene, men det er faktisk den offisielle guiden hos microsoft som fungerer (ICS). 1. Del internett-tilkoblingen Men det ingen nevner noen steder, er pkt. 2... 2. Trykk instillinger, og kryss av på alle punktene (trenger ikke å krysse av alle, men gjør du det, er du i alle fall på den sikre siden ) 3. Ferdig! Hos meg fungerer Live som en drøm nå Prøvde å lage en bro først, men resultatet ble så som så. Fikk ikke oppdatert eller koblet til Live, selv om tilkoblingstesten viste at alt var ok. Men ved å bruke fremgangsmåten jeg har brukt, så fungerer alt smertefritt! Lenke til kommentar
anolop Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er mulig det. Har du Vista eller XP? Eller MAC eller noe annet? Fikk det til på XP en gang, men har ikke fått det til på Vista. Men på XP så trur jeg at du bare kan gå på egenskapene for internettkortet, og velge at andre datamaskiner kan bruke dens internettforbindelse. Men jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det. Jeg har også kjørt nett til xbox'n via en laptop med XP før, og hatt få problemer med det. Men nå har jeg kjøpt meg en ny laptop med Vista og jeg mener jeg har åpnet alt av porter og greier, men funker det ikke med Vista?? Lenke til kommentar
feet Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 http://www.instructables.com/id/Use-your-l...-wireless-adap/ fulgte denne guiden, men lot være å hake av de to boksene (når jeg haket av mistet jeg trådløstilkoblingen). fungerte som bare det, og det fjerna laggen i windows media center siden jeg nå har kabel mellom xbox og pc. bruker forøvrig Vista Home Premium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå