Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst internett på stasjonær PC?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en PC som jeg har oppe på loftet nå, men har lyst å flytte den ned til rommet mitt som er i kjelleren, og har da ikke mulighet for å få noen kabler ned, så bare lurer jeg på om hvilke muligheter har vi for trådløst internett på stasjonære PCer i dag? Jeg har bærbar PC her nå med trådløst og det går helt fint.

Hvilke antenne burde jeg da kjøpe? Har ikke noe peiling så om dere kunne finne noe som gir tilnærmet like god internett som med kabel og at det er stabilt til en grei pris hadde det vært veldig fint! :)

Har ledige PCIe slots hvis det trengs(?) eller er det USB? Hva er best?

EDIT: Er den her god?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33441...p;view=detailed

Endret av superninja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes at D-Link fungerer greit, har en router og USB antenne fra D-Link, Men du bør kjøpe router med 100Mbps speed. Hadde en med 54Mbps for en stund siden, og det var merkbar forskjell når jeg byttet til 100.

Lenke til kommentar
Se under tilbehør i linken din over og du finner dette: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71572

Da får du et 802.11n kort i motsetning til den første linken din som er 802.11g.

Hva er forskjellen?

500 kroner? :p bare jeg får noe skikkelig så er jeg fornøyd, har søkt på en 2. jobb nå så går vel greit selv om det koster litt :p

Regner med det er en del bedre så blir vel å bestille det, om ikke noen andre vet om andre som er gode?

Har som sagt lite peiling.. ;) men det ser ganske heftig ut da, 3 antenner og greier :p

Endret av superninja
Lenke til kommentar
Se under tilbehør i linken din over og du finner dette: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71572

Da får du et 802.11n kort i motsetning til den første linken din som er 802.11g.

Hva er forskjellen?

500 kroner? :p bare jeg får noe skikkelig så er jeg fornøyd, har søkt på en 2. jobb nå så går vel greit selv om det koster litt :p

Regner med det er en del bedre så blir vel å bestille det, om ikke noen andre vet om andre som er gode?

Har som sagt lite peiling.. ;) men det ser ganske heftig ut da, 3 antenner og greier :p

Din router er en MIMO router (Multiple in multiple out) som er den nye teknologien som gir muligheter for større mengde data mulig å overføre og større rekkevide på signalet.

For å få utnyttet dette trenger du et kort med 802.11n støtte(MIMO).

D-Link routere og D-Link kort er kjent for å jobbe upåklagelig sammen, men har hørt at det kan oppstå problemer med D-Link kort og Dell PCer, men vil ikke si at det er noe å bekymre seg for :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...