Solefald Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Noken som har fått operert lyskebrokk operasjon? Fikk operert meg for det i slutten av mai, har fortsatt litt hevelse i området, og på oppsida av arret for å kalle det det, så er det hardt. en ting som eg har lagt merke til er at fra undersida av såret, så går dei ei blodåre som er blitt knall hard. kan kjenne den heile tida. Noken som veit om det er normalt? har ikkje fått svar på sjukehuset når eg har ringt og spurt om info desverre. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei, Hva mener du med at blodåren har blitt hardt? kjenner du pulsen? Kan du ta et bilde? Vaio Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 den er hard å ta på, og stivere. kjennes meir ut som eit fleksiblet sugerør. heh. kjenner ingen puls der. bilde nei:P Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Ok. Det er vanskelig å forstår hva du mener uten et bilde. Det er vanlig at arret hever seg litt opp og blir hardt etter en par mnd. Jeg tror "sugerøret," er et "arrvev/ligament +sting" kompleks, som gir en sylinder følse. Det skal være normalt så lenge du ikke føler form for ubehag. Vaio Endret 8. juli 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Det går helt fra under huda på såret, ned til skaftet, og goes all the way to the top. Fikk beskjed om at den sida en opererer på kan gi hevelse den sida av pungen pga blødning. men aldri noke om at det skulle bli noke sånt. fortsatt litt aua når eg f.eks sitter i bil og skal gå ut, kjem ting i litt klemme. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det går helt fra under huda på såret, ned til skaftet, og goes all the way to the top. Det kan være stingene fra operasjonen) fortsatt litt aua når eg f.eks sitter i bil og skal gå ut, kjem ting i litt klemme. Sørg for at du holder såret sterilisert. Du har fått fjernet alle klampene ikke sant? Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 ser verken sting eller noke klamper.. har ikkje fått innkalling til kontroll heller. :/ hadde strips over, og langs heile såret under bandasjen. bortsett fra det så har eg ikkje fått noke info om sting eller noke sånt Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Hvordan går det så lang tid etter operasjonen? Jeg hadde samme operasjon for litt over en uke siden nå og bare lurer på hvor lang tid du hadde hevelse og vondt? Det du beskriver som en hard blodåre ved arret kjenner jeg også på en måte, men regner med det er armeringsnettet som blei sydd inn.Evt en del av hevelsen etter operasjonen..? Kjenner du noe mer til dette etter så lang tid? Så har jeg ikke følelse i huden mellom arret og skrittet.. Veit du eller noen andre som måtte lese dette om det er normalt og går seg til igjen? Jeg har prøvd meg et par dager på jobb igjen nå, og det går stort sett greit med litt tilrettelagte oppgaver. Dette er jo forsåvidt kjedelig som fy, så jeg prøver kanskje litt mer enn jeg bør.. Løfter jeg noe eller går litt "feil" så kjennes det vondt som pokker ut i magen et stykke over arret.. Litt på samme måte som ved et ballespark... Håper hevelsen og "aua'n" går over etter 2-5 uker.. (Helst før..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå