Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Prøver du å drepe deg selv? Det finnes raskere måter å gjøre dette på. Om du virkelig har problemer med kostholdet bør du ta kontakt med lege etc. Ellers må du rett og slett bare få ut fingern. Kutt ut all den usunne maten, godteriet og den sukkerholdige brusen jeg antar at du drikker (ingenting er vel som en kald cola til å skylle ned fett og sukker, huh?), og kom deg ut av huset. Noen ganger skjønner jeg ikke hva det er med folk som gjør at de tillater seg selv å være så usunne i så lang tid, for så å plutselig oppdage når de veier 40 kg for mye at, "oi, kanskje jeg bør gå ned i vekt?". Hvor er foreldrene i dette her? Bor du for deg selv? Ellers bør du kanskje be dem putte litt energi i å lage skikkelig mat til sønnen sin, med mindre de vil se han død om 10 år. Og for faen, kutt ut spillingen. Greit nok at det sikkert er dritkult å ha en level 70 i alle mulige slags characters innen vennegjengen din, men get real. Ikke kom med at du ikke har penger eller tid til å legge om kostholdet fullstendig. Det koster ikke noe mer å ha et sunnt kosthold enn å proppe i seg taco og pizza hver dag. Tid har du tydeligvis nok av, bare du kutter ut spillingen. Det skal ikke så mye tid til for å gå ned litt i vekt, sett av en time om dagen til trening så skal du se hvor langt du kommer med bare det. Har ingen tanker om selvmord.. Vet engang ikke hvordan man kontakter leger.. men w/e.. Takk for tipset.. Skal få meg ut av huset å begynne å trene litt osv.. Spise litt mindre å spille litt mindre.. Takker! Endret 8. juli 2008 av Fatboy16 Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Tusen takk til alle som hjelper meg. Jeg skal ta meg en tur ut å tenke litt, og jeg skal fikse om på døgnet. God natt alle... fortsett gjerne å gi tips.. skal sjekke i morgen eller senere Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ikke spis mindre, spis sunnere. Hvis du plutselig kutter ut 60% av maten du spiste før, kommer du til å gå rundt sulten hele tiden, noe som kommer til å gjøre deg gal. Spis flere måltider om dagen (4-6) og spist sundt til du blir mett. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Henger meg på med noen spørsmål her : Ting som melk, banan og pære, hvordan går det å spise/drikke når du vil gå ned i vekt? Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Mellom måltida kjem sikkert suget på nokå å ete. Visst du har frukt tilgjengeleg då, så kan du ete det i staden for snop eller brus. Det er mykje sunnare, og eg syns iallefall det er godt. Det er bra å sjå at du prøver å gå ned i vekt i staden for å spele data heile dagane. Berre ta nokre treningsturar, det er viktig å komme i gong! Og ikkje ta altfor harde treningsøkter då det kan føre belastingsskadar. No når det er så varmt kan du jo svømme litt, og då meiner eg svømme slik at du blir sliten, ikkje bade og berre tulle rundt. Det viktigaste er å begynne, og ikkje sitte med dataen i all evighet og planlegge uten å gjere noko. Lykke til! Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Ikke gå helt cold-turkey nå da. Gjør en gradvis endring hvor du beveger deg mer og mer over på et "sunnere" liv. Hvis spilling er kjekt, så spill! For all del. Men prioriter, og ikke la det bli vektlagt over mat og trening. Hvis man planlegger litt er det ingen problem å få til begge deler. Hvis du plutselig kutter ut alt du pleier å gjøre, og går direkte på et "100%" kost- og treningsopplegg vil du fort brenne ut. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Vil du ikke være feit så kutter du brusen. Ha en mugge vann på databordet hele tiden, så slipper du å gå lenge tørst, for så å falle for fristelsen og handle deg sukkerholdig drikke. Hvis du ikke er særlig glad i rent vann kan det være fint å sprute oppi litt sitronessens. Vet av erfaring at jogging og sykling kanskje ikke er veldig aktuelt om en allerede er ute av form og mangler motivasjon. Da kan det være lettere å få med noen kamerater på lagidrett som f.eks fotball eller volleyball ute i finværet. Det er morsomt, tiden flyr kjapt og kiloene renner av uten problem hvis du holder på noen ganger i uken. Godteriet er noe svineri. Finn deg noe frukt du liker eller en mager yoghurt om du har behov for noe søtt. Prøv å ha på litt mindre av gangen hver gang du spiser middag. For min del får jeg mindre behov for store porsjoner om jeg venner meg til middels store en stund. Venn kroppen din til en behagelig metthet, ikke tro du må spise til du holder på å revne. Spis mange måltid om dagen, ikke venn deg til å spise en helvetes stor middagsporsjon og fylle på den med alskens møkk utover kvelden. Spis gjerne en brødskive og en frukt hver andre time eller så, da vil du ikke suse rundt hodeløs på jakt etter mat hele tiden. Lykke til. Jeg så tidligere ut som et normal gutt, nå er jeg en veldefinert adonis alle jenter vil ha. Endret 9. juli 2008 av Loeve Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) spis rett og tren kondisjon. gå på friidrett. da får du slank og lett kropp. trener du vekter vil du bare bli stor og tung(riktig nok sterk også, men du ville bli mindre?). trener du ikke i det hele tatt blir du feit. få vann til å smake bedre: vist du kjøper extra tyggis(personlig velger jeg sløvvarianten) og så drikker vann så smaker det friskt og godt. fin erstatning for brus når man er på jobb, skole etc. Endret 9. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Vil du ikke være feit så kutter du brusen. Ha en mugge vann på databordet hele tiden, så slipper du å gå lenge tørst, for så å falle for fristelsen og handle deg sukkerholdig drikke. Hvis du ikke er særlig glad i rent vann kan det være fint å sprute oppi litt sitronessens. Vet av erfaring at jogging og sykling kanskje ikke er veldig aktuelt om en allerede er ute av form og mangler motivasjon. Da kan det være lettere å få med noen kamerater på lagidrett som f.eks fotball eller volleyball ute i finværet. Det er morsomt, tiden flyr kjapt og kiloene renner av uten problem hvis du holder på noen ganger i uken. Godteriet er noe svineri. Finn deg noe frukt du liker eller en mager yoghurt om du har behov for noe søtt. Prøv å ha på litt mindre av gangen hver gang du spiser middag. For min del får jeg mindre behov for store porsjoner om jeg venner meg til middels store en stund. Venn kroppen din til en behagelig metthet, ikke tro du må spise til du holder på å revne. Spis mange måltid om dagen, ikke venn deg til å spise en helvetes stor middagsporsjon og fylle på den med alskens møkk utover kvelden. Spis gjerne en brødskive og en frukt hver andre time eller så, da vil du ikke suse rundt hodeløs på jakt etter mat hele tiden. Lykke til. Jeg så tidligere ut som et normal gutt, nå er jeg en veldefinert adonis alle jenter vil ha. Takk skal du ha! Og takk til alle sammen! Har kjøpt meg knekkebrød og Imsdal vann.. Skal gå noen turer for dagen.. Å spille litt fotball.. Håper på sunnere middager å ingen snop utenom fredag eller lørdager.. Takk alle sammen! Fortsett med tips Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Håper på sunnere middager å ingen snop utenom fredag eller lørdager.. Vel, om du er godt over 100 kg, trenger du egentlig snop i hele tatt? For å oppnå raske resultater, som du er ute etter, må du spise mindre og trene mer, enkelt og greit. Hvorfor nøytralisere mange timer med trening ved å spise godteri fredag og lørdag? Sier ikke at du skal kjøre en all or nothing approach, men du må være litt realistisk i forhold til deg selv og hva du kan unne deg. Godteri, alkohol, juice og dressing står ikke på lista, for å si det sånn. Spis shitloads med grønnsaker og spis magert kjøtt og kylling. Kutt ut det meste annet. Poenget med dette er at du må gå i underskudd for å gå ned i vekt, som alle påpeker, men det vil være umulig å gjøre det på en behagelig måte om kosten skal bestå av mye brød, pizza, pasta, brus, godteri og for så vidt også en del frukt. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Godteri, alkohol, juice og dressing står ikke på lista, for å si det sånn. Trodde ikke de hadde så mye å si Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Alkohol - spesielt øl - inneholder utrolig mye karbohydrater og er regelrett usunt. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Alkohol er tomme ubrukelige kalorier. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 hmm.er egentlig ikke såå vanskelig da, du må bare gå inn for det. Kutt godteri, brus og alt som er rikt på sukker. Spis lite brød, max en gang om dagen og ikke sukkerrikt pålegg. Spis middag meg ordentlig kjøtt på ettermiddagen, fet fisk er sunt men ikke hver dag Spis mye frukt, når du sitterog spiller eller har lyst på noe drikk vann,juise e.l og spis litt frukt, nøtter eller mørk sjokolade(minst 70% kakao og ikke hver dag.) Gå eller sykle til skole, jobb o.l om det ikke er alt for langt unna. + ha minst 3 treningsøkter i uka hvor du sykler en lang tur,går fort(og da mener jeg fort) jogg, og kombiner med pushups,sit-ups og lignende. Er en 4-9 kilo for tung ejg og så må begynne på dette opplegget selv har sklidd litt ut i det siste. . Men lykke til da, vil du hardt nok får du det til. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Er en 4-9 kilo for tung ejg og så må begynne på dette opplegget selv har sklidd litt ut i det siste. . Kan du dele med oss hvor tung du er? Personlig er jeg 17år, rundt 180 høy og sikkert ca 80-85kg. (vet egentlig ikke vekt). Jeg er nok litt "feitere" enn snittet. Jeg er en sånn som drikker mye cola og trener lite. Er ikke i så dårlig for da. Sitter strort sett hele dagen forran pc-en. Merker også at jeg er blitt i dårligere form etter at jeg kjøpte moped, og sluttaa å sykle. Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 9. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2008 Ok takk alle Skal legge tidsplaner.. osv Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 er 18 år, ble målt til 180 høy og 74 kg hos mill forn 1 mnd siden ca. . Det høres ikke mye ut men jeg har litt mye hengende foran etter min mening og andres. . Bør ned til 70 og stramme opp litt Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 kan anbefale at du setter opp noen A4-ark, hvor du lager planer på: måltider, trening osv. kan også være lurt å loggfør litt på vekt og hva du har spist. da blir det letter for deg å se hva som virker og det er opmuntrende når du begynner å se resultater. vist du planlegger litt på forrhånd er det lettere å ungå usunn mat. vist du liker fisk kan jeg anbefale å spise dette minst en gang i uken(du må være flink å spise ertene). å spise fisk er forsovidt noe alle burde gjøre oftere. på matprat kan du også finne sunne og raske oppskrifter. det er viktig at du prøpver å gjøre det lett å leve sunt. når du får lyst på noe å tygge på kan du ta deg et eple. når du setter deg ned for å se på TV er det veldi greit å skjere opp litt frukt og had det i en skål på boret. det forsvinner like fort som snop og du vil ikke svane snopet heller. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) er 18 år, ble målt til 180 høy og 74 kg hos mill forn 1 mnd siden ca. . Det høres ikke mye ut men jeg har litt mye hengende foran etter min mening og andres. . Bør ned til 70 og stramme opp litt du skal ike tenke så mye på vekt men heller kropsform. muskler veger mere enn fett og når du trener kan det godt hende at du går opp i vekt. detter gjør ingenting så lenge du ser bra ut. jeg syntes ikke 70kg for en på 1.80 er helt normalt. noe mindre enn 70kg og du begynner å bli lett mener nå jeg. edit: når men skal ned i vekt er det ike lurt å "sulte seg". da tnker kroppen: "oj, nå var det tynt med mat! vi må spare på det vi har." når du da begynner å spise norbalt vil kroppen fortsette å "sprer på det den har". det er derfor det er bra med jevnt med mat og trning. da tenker kroppen: "hey, vi har jo i masse vis! vi kjører full rulle" det jeg prøver å si er vel at vist man slutter å spise så senker men forbrenningen. mens jevn med mat= mye å forbrenne så da får men høy forbrenning og mindre fettlagring. Endret 9. juli 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Ondz Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Dersom det blir for innviklet å måle karbohydrater og følge avanserte programmer, her er en enkel liste med råd du kan følge. Print de gjerne ut, og heng dem over senga di - Begynn å trene med vekter. Dersom du trener 3 ganger i uken, vil du øke forbrenningen din veldig, og faktisk bli tynnere mens du sover. Og som en ekstra bonus vil du se flott ut når alt fettet blir borte - Kutt ut pizza, nugatti, brus, saft, sjokolade, potetgull, is, boller, kjeks, kaker, osv. Tenk på disse greiene som gift for deg. - Spis mindre posjoner med mat, og spis heller små posjoner 5-6 ganger per dag, enn 2 kjempemåltider. - Drikk MASSE kaldt vann. Hele dagen. Det gjør deg mindre sulten, og dersom vannet er kaldt, bruker kroppen din litt energi på å varme det opp i magen din. Vann gjør deg faktisk slankere på mange måter. - Kutt ned på brød. Tipper du spiser brød til frokost og til kvelds. Erstatt disse måltidene med havregryn. En bolle havregryn med lettmelk metter godt, og inneholder masse fiber som hjelper slankingen (og treningen) - Når du får lyst på godteri, eller er litt småsulten mellom måltidene, knask ei gulerot - Når du forsyner deg med mat, ta masse grønnsaker på talerkenen din, og spis disse først. Det er en fin måte å bli litt småmett på, før du spiser resten av maten Dette er enkle greier, som ikke gjør deg supertynn over natten, men dersom du følger rådene vil du gå ned i vekt på en sunn og trygg måte. Det viktigste her er å være litt streng med deg selv, og få helt nye matvaner (og treningsvaner) som er sunnere enn de du har i dag. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå