Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg er 16 år og veier 121 Kilo, og jeg er så sinnsykt lei av å leve som dette.. Trenger seriøst hjelp med å gå ned i vekt, og det fort... Jeg har prøvd mange ganger før å gått ned i vekt, men det funker liksom ikke for meg.. Jeg vil prøve en siste gang, og jeg trenger all den hjelp jeg kan få..! Vær så snill å hjelp meg!! Takk Har noen spørsmål! Bla ned litt så ser du! Vær så snill å svar dem, takk! Endret 8. juli 2008 av Fatboy16 Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 http://www.tn.no/kalkulatorer.aspx Følg linken, så trykker du på energiforbruk, og fyller inn feltene og skriver opp resultatene. Får en pekepinn på energiforbruket ditt da, så kan man jobbe ut i fra det. Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Mitt resultat var vel: Ditt energiforbruk er: 3036 (kcal) Energibehov: * Om du vil opp i vekt legg til 300-500 (kcal) * Om du vil ned i vekt trekk fra 300-500 (kcal) Hva nå Endret 8. juli 2008 av Fatboy16 Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Nei, nei. Trykk på "Energiforbruk" i lenken jeg skrev ned. Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Nei, nei. Trykk på "Energiforbruk" i lenken jeg skrev ned. Ok, så det etterpå >.< Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hva spiser du vanligvis i løpet av en dag? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Du kunne kjørt en helt "vanlig diett" som jeg kaller det. Av min erfaring er kanskje Timed Carb Diet den mest effektive, men det er ganske krevende på psyken og what not. Du kan begynne på 2800 kcal hver dag kombinert med lavintensitetstrening for fettforbrenning. Du kan evt. kjøre lett vekttrening etterfulgt "lavintensitets" kardiotrening rett etter vekttreningen. Vil ikke anbefale noe harde programmer basert på intervaller, da det er ganske hardt å følge. Det er kanskje noe man vil ta etterhvert om det er interessant. 275 gram protein (1100 kcal) 80 gram fett (fra sunne kilder aka avocado, valnøtter/mandler, oljer, laks etc.) (720kcal) 245 gram karbohydrater (980kcal) Om du ikke ser vekten går ned så kan du kutte på karbohydratene. Kjør det i 8-9 uker så tar du 1-2 uker med noe høyere kaloriinntak igjen for å tillate videre vektreduksjon. Sånn ellers så kan du kjøre innpå med en del koffein. En spisedag hver andre uke kan du også ha som et psykisk avbrekk. (Her spiser du litt mer enn vanlig uten å tenke for mye på næringsinnhold, men ikke ta helt av). edit: fixxus. Endret 8. juli 2008 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Hva spiser du vanligvis i løpet av en dag? - Middag - Godteri (Når jeg kjøper en gang kjøper jeg mye) - Brus - Brødskiver - Og egentlig alt jeg kan finne når jeg er sulten :/ Du kunne kjørt en helt "vanlig diett" som jeg kaller det. Av min erfaring er kanskje Timed Carb Diet den mest effektive, men det er ganske krevende på psyken og what not. Du kan begynne på 2800 kcal hver dag kombinert med lavintensitetstrening for fettforbrenning. Du kan evt. kjøre lett vekttrening etterfulgt "lavintensitets" kardiotrening rett etter vekttreningen. Vil ikke anbefale noe harde programmer basert på intervaller, da det er ganske hardt å følge. Det er kanskje noe man vil ta etterhvert om det er interessant. 275 gram protein (1100 kcal) 80 gram fett (fra sunne kilder aka avocado, valnøtter/mandler, oljer, laks etc.) (720kcal) 245 gram karbohydrater (980kcal) Om du ikke ser vekten går ned så kan du kutte på karbohydratene. Kjør det i 8-9 uker så tar du 1-2 uker med noe høyere kaloriinntak igjen for å tillate videre vektreduksjon. Sånn ellers så kan du kjøre innpå med en del koffein. En spisedag hver andre uke kan du også ha som et psykisk avbrekk. (Her spiser du litt mer enn vanlig uten å tenke for mye på næringsinnhold, men ikke ta helt av). edit: fixxus. Ok.. Får prøve å lære meg litt om dette.. Forstår liksom ikke 80 gram fett.. etc.. Men kan vel prøve å trene litt å spise litt mindre.. gå litt ut kansje? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Godteri må du kutte på, brus må du kutte på. Begge deler er reine karbohydrater som gir deg blodsukker lik en sinuskurve og som stimulerer kroppen til å utskille lagringshormonet insulin. Kan gi deg noen tips da. E.g. en grovskive ligger ofte på rundt 100-110 kcal. Finner du noe plantemargarin å ha på den skiven sammen med et magert pålegg som kokt skinke eller tunfisk så får du en skive som ligger på rundt ~170-180kcal. For å knekke sultfølelsen litt kan du spe på med grønnsaker. Det er kalorifattig mat sett i sammenheng med volumet. Du må regne med å ta noen spadetak selv om du virkelig ønsker å gå ned i vekt. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det er "bare" å sette i gang å regne ut kostholdet sitt. Enkelt eksempel: http://treningswiki.org/#praksis Kan du si mer om hva du spiser i løpet av en dag (og da tenker jeg på mengder, ikke bare liste opp "middag", "brød" osv). Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Godteri må du kutte på, brus må du kutte på. Begge deler er reine karbohydrater som gir deg blodsukker lik en sinuskurve og som stimulerer kroppen til å utskille lagringshormonet insulin. Kan gi deg noen tips da. E.g. en grovskive ligger ofte på rundt 100-110 kcal. Finner du noe plantemargarin å ha på den skiven sammen med et magert pålegg som kokt skinke eller tunfisk så får du en skive som ligger på rundt ~170-180kcal. For å knekke sultfølelsen litt kan du spe på med grønnsaker. Det er kalorifattig mat sett i sammenheng med volumet. Du må regne med å ta noen spadetak selv om du virkelig ønsker å gå ned i vekt. Ok takk. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Ok..Får prøve å lære meg litt om dette.. Forstår liksom ikke 80 gram fett.. etc.. Men kan vel prøve å trene litt å spise litt mindre.. gå litt ut kansje? Du må lese næringsprofilen til maten du kjøper, du vet: Næringsinnhold per 100g: Energi...1251kJ (299kcal) Protein......................3.2g Karbohydrat.............69.3g Fett..........................0.5g Kan virke tungvindt, men man får ikke ting gratis. Å sette opp en kostholdsplan tar tid. edit: det jeg skrev var for øvrig rosiner. Ikke spis det på dietten din forresten. edit 2: jeg er så flink til å formulere meg dårlig Endret 8. juli 2008 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Det er "bare" å sette i gang å regne ut kostholdet sitt. Enkelt eksempel: http://treningswiki.org/#praksis Kan du si mer om hva du spiser i løpet av en dag (og da tenker jeg på mengder, ikke bare liste opp "middag", "brød" osv). Spiser et fat med middag.. men maten er ikke sunn.. veldig mye taco, pizza osv.. Spiser vel godteri 1-3 ganger uka.. bruker noe med 40-100kr.. Stor sjokolade, burn og noe annet.. 2-6 brødskiver med leverpostei eller nugatti.. Drikker vel 1,5-3 liter brus dagen Også noen små ting som et eple osv.. Kan ikke komme på mer.. Ok..Får prøve å lære meg litt om dette.. Forstår liksom ikke 80 gram fett.. etc.. Men kan vel prøve å trene litt å spise litt mindre.. gå litt ut kansje? Du må lese næringsprofilen til maten du kjøper, du vet: Næringsinnhold per 100g: Energi...1251kJ (299kcal) Protein......................3.2g Karbohydrat.............69.3g Fett..........................0.5g Kan virke tungvindt, men man får ikke ting gratis. Å sette opp en kostholdsplan tar tid. edit: det jeg skrev var for øvrig rosiner. Ikke spis det på dietten din forresten. edit 2: jeg er så flink til å formulere meg dårlig Ok nå forstår jeg.. Skal prøve å finne litt mer ut om det.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) En hel big one/grandiosa pizza (tatt ut fra hodet) tror jeg ligger på rundt 1200-1300kcal, det er ganske mye. Du kan spise taco da, men du må spise mat som er magert e.g.; kylling, fisk, magert kjøtt, cottage cheese (300kcal) o.l. Skal du absolutt ha noe søtt så kjøp noe jordbær eller spis mørk sjokolade (70% kakao), men igjen, mørk sjokolade har høyt energiinnhold så ikke overdriv. Regn ut. Brus vet jeg ikke helt, tror det er snakk om 130-140kcal på et vanlig glass med cola for eksempel (2 desiliter). edit: det jeg mente var at du kan kjøpe grove tacogreier og putte mager mat inn i. Endret 8. juli 2008 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) En hel big one/grandiosa pizza (tatt ut fra hodet) tror jeg ligger på rundt 1200-1300kcal, det er ganske mye. Du kan spise taco da, men du må spise mat som er magert e.g.; kylling, fisk, magert kjøtt, cottage cheese (300kcal) o.l. Skal du absolutt ha noe søtt så kjøp noe jordbær eller spis mørk sjokolade (70% kakao), men igjen, mørk sjokolade har høyt energiinnhold så ikke overdriv. Regn ut. Brus vet jeg ikke helt, tror det er snakk om 130-140kcal på et vanlig glass med cola for eksempel (2 desiliter). Bruker å ha taco med kylling kjøttdeig, som er ganske sunt... Skal slutte å kjøpe godteri.. tusen takk for tipsene! Skal prøve å finne noe grovt å magert Her er noen spørsmål: Burde jeg skifte om på døgnet? Sover faktisk om dagen å er våken om natta (Pga et Spill) Hvor mange timer kan jeg spille? Burde jeg slutte å spille en stund? Hvor lenge burde jeg være ute i frisk luft? (Har faktisk veldig tørr hodebunn pga jeg har vært for mye inne) Skal jeg begynne med sit-ups og trene litt med vekter? Hva med å spille litt fotball ute? (Er egentlig ganske god >.< Var veldig god før då ^^) Burde jeg begynne å jobbe litt i huset? (som å vaske, rydde osv) Endret 8. juli 2008 av Fatboy16 Lenke til kommentar
JFM Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg kjenner meg faktisk igjen i mye av det du sier. Mye cola, usunn mat osv. Men jeg veier ikke så mye... Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Jeg kjenner meg faktisk igjen i mye av det du sier. Mye cola, usunn mat osv. Men jeg veier ikke så mye... Jaja.. Lenke til kommentar
neoman Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) er redd du må 1 snu døgnrytmen tilbake sov om natta. 2 ikke spis godteri. du kan ha en spisedag i uken hvor du spiser akuratt hva du vil IKKE NOE MERE. 3 du kan spise mat som rugbrød,tunfisk,kylling,sommerkotteletter,biff,egg, sundt pålegg på brød om du på liv og død må spise brød. spis også frukt og grønt. Du kan også eventuelt starte å trene styrke med program. om du er soppas stor som du er kan du fort bli sterk med rett trening. ingen ting kommer av seg selv. det vil ikke bli lett for deg å gå ned i vekt. Les på sider som treningsforum-iform mye bra informasjon der. Endret 8. juli 2008 av neoman Lenke til kommentar
Fatboy16 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 er redd du må 1 snu døgnrytmen tilbake sov om natta. 2 ikke spis godteri. du kan ha en spisedag i uken hvor du spiser akuratt hva du vil IKKE NOE MERE. 3 du kan spise mat som rugbrød,tunfisk,kylling,sommerkotteletter,biff,egg, sundt pålegg på brød om du på liv og død må spise brød. spis også frukt og grønt. Du kan også eventuelt starte å trene styrke med program. om du er soppas stor som du er kan du fort bli sterk med rett trening. ingen ting kommer av seg selv. det vil ikke bli lett for deg å gå ned i vekt. Les på sider som treningsforum-iform mye bra informasjon der. Ok, skal prøve med rugbrød eller et annet sunt brød.. Skal skifte om til leverpostei, egg å kylling på brødskivene.. Skal prøve å spise litt frukt å Lenke til kommentar
Camron Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Prøver du å drepe deg selv? Det finnes raskere måter å gjøre dette på. Om du virkelig har problemer med kostholdet bør du ta kontakt med lege etc. Ellers må du rett og slett bare få ut fingern. Kutt ut all den usunne maten, godteriet og den sukkerholdige brusen jeg antar at du drikker (ingenting er vel som en kald cola til å skylle ned fett og sukker, huh?), og kom deg ut av huset. Noen ganger skjønner jeg ikke hva det er med folk som gjør at de tillater seg selv å være så usunne i så lang tid, for så å plutselig oppdage når de veier 40 kg for mye at, "oi, kanskje jeg bør gå ned i vekt?". Hvor er foreldrene i dette her? Bor du for deg selv? Ellers bør du kanskje be dem putte litt energi i å lage skikkelig mat til sønnen sin, med mindre de vil se han død om 10 år. Og for faen, kutt ut spillingen. Greit nok at det sikkert er dritkult å ha en level 70 i alle mulige slags characters innen vennegjengen din, men get real. Ikke kom med at du ikke har penger eller tid til å legge om kostholdet fullstendig. Det koster ikke noe mer å ha et sunnt kosthold enn å proppe i seg taco og pizza hver dag. Tid har du tydeligvis nok av, bare du kutter ut spillingen. Det skal ikke så mye tid til for å gå ned litt i vekt, sett av en time om dagen til trening så skal du se hvor langt du kommer med bare det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå