ticsyboy Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 (endret) Jeg har tenkt meg frem om kanskje de STØRRE selskapene driver med "svindel" når det kommer til dette med klasse a og b watt. (samme prinsippet som de måler ms i lcd fra hvit til grått xd) Fordi jeg skjekket opp litt og åpnet min CV a serie 2.6KwH og målte resistansene og fikk dårlig value etter det de skulle ha. Tokk tilog med kjanksen på og lodde ut 2 stk og fikk se at de brukte dårlig toleranse (rød) tror det er +- 2% om jeg ikke husker feil. Jeg satte dette sammen( litt juks med multisim) og kjørte det og fikk bra resultat (seff det er jo CV xd= Men ikke det de lover kundene sine, skrudde opp et par forsterkere til fra andre produsenter (ikke bare eff forst men også for) og samme resultat. Faktisk av alle merkene så var det CV faktisk som hadde minst lekasje) Noen andre som har noen kunskap til dette? MVH: Nicolas. Endret 18. juli 2008 av ticsyboy Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 CW er en TV-stasjon... Cerwin V(Legg merke til enkel V)ega derimot Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 CW er en TV-stasjon...Cerwin V(Legg merke til enkel V)ega derimot Det er rett, CV Men noen som har merket noe at dette? Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 CW er en TV-stasjon...Cerwin V(Legg merke til enkel V)ega derimot Det er rett, CV Men noen som har merket noe at dette? Tror fortsatt de fleste er ganske forvirret om hva du egentlig spørr om . Ditt innlegg er ganske forvirrende, mangler henvisning til produktet og produsent som du omtaler. I tillegg er innlegget skrevet på en måte som gjør det nesten uleselig. Men tilbake til spørsmålet ditt og henvisningen til Cerwin Vega, jeg ser fortsatt ikke sammenhengen. Hva er CV a series 2.6KwH? Er det en forsterker eller høyttalere eller effektforbruket ditt? Og hva måler du egentlig (bortsett fra at du måler motstand et eller annet sted)? Og hvilken verdier sammenligner du med. Og hvem er noen av de STØRRE produsentene, regner du Cerwin Vega som en av de større produsenter av forsterkere til hjemmekino-formål? For ikke å snakke om hva er klasse a og b watt? Her er det mye en "ufaglært" ikke forstår skjønner jeg. Og ble det bare bra av å sette det sammen igjen, problemet løste seg bare ved å lodde ut (og lodde inn igjen?) mostandene? Men du jukset litt med multisimm(?) før du kjørte det (avgårde?). Hmmm, det er pokker meg mye jeg ikke vet om forsterkere til hjemmekino. Lykke til med videre modifikasjon av hjemmekinoforsterkere, både eff og for. Her er det nok mye upløyd mark Mvh DolKbg Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 det er jo meget normalt og modde amper i hiend miljøer Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 det er jo meget normalt og modde amper i hiend miljøer Javisst, det kan jeg tenke meg. Men er CV en av de nye produsentene i high-end markedet da? Egentlig så visste jeg ikke før jeg så dette innlegget at Cerwin-Vega produserte hjemmekino forsterkere, skulle gjerne hatt en link som ga meg mer info om dette. Ellers mener jeg fortsatt at det er en fordel å være litt mer tydelig, jeg snublet over dette innlegget fordi jeg søkte på Cerwin-Vega, men fikk i begynnelsen problemer med å forstå hva denne tråden egentlig dreide seg om. Vel, vel, fortsatt lykke til videre med modd av hiend eff og for, men ikke glem linken til CV sine nye forsterkere da DolKbg Ps: Er det ingen som kan dele observasjoner og erfaringer med Nicolas? Nå har innlegget stått der en måned uten at noen har kommentert det egentlige innholdet. Ds. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) CV er absolutt ingen high-end produsent, og de lager heller ikke hjemmekinorecivere, den forsterkeren som ticsyboy snakker om i første inlegget er en ren effektforsterker Cerwin Vega a2.6kw2. Endret 10. august 2008 av Deila Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Jøss for en boks, 3stk av dem i stua ville nok gjort susen ja. Spørrs bare om inntakssikringene mine er store nok. Takk for informasjonen , setter den opp på ønskelista til Jul. DolKbg Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 jeg lurer på hvor mye strøm strømforsyningen på den trekker fra strømnettet , giddet du se bakpå og si hva som står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå