anonym345765 Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Hei jeg har en hp pavilion t460 stasjoner datamskin Windows xp, som jeg har hatt i flere år og den har funket bra inntil en dag, jeg pøvde og starte den da kom det opp `NTLDR is missing` Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Det kan tyde på at NTLDR fila som må lastes inn enten har blitt angrepet av virus. Ellers kan det være skade på harddisken på det punktet NTLDR lå lagret på. Men er en typisk harddiskfeil at sånt skjer. Lenke til kommentar
anonym345765 Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2008 Det kan tyde på at NTLDR fila som må lastes inn enten har blitt angrepet av virus. Ellers kan det være skade på harddisken på det punktet NTLDR lå lagret på.Men er en typisk harddiskfeil at sånt skjer. KAN jeg fikse de da? Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Er harddisken skada så er det ingenting å gjøre med det. Men er det svikt på fila på harddisken kan du reparere windows ved å opprette den på nytt med repareringsfunksjonen. Men høres mest ut som at NTLDR bare er blitt uleslig og kan ha med skade på harddisken å gjøre. Finnes veldig lett ut om den stopper opp i XP formatering i installasjonen om den enten stopper eller går veldig sakte på en viss prosent. Så greia er da å kjøpe ny harddisk rett og slett. Mens det er i grunn en lav kostnad i disse dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå